Dressyr lindor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyr lindor

Jag lindar högt upp för att det ser mycket snyggare ut...det är viktigt att det ser snyggt ut för mig...dessutom ser benen längre ut och och det är fult när man ser hela knät och sen går det in för skenbenet SEN börjar lindat som en stor boll mitt på benet..inte snyggt alls....Man linadr innefrån och ut som man simmar var det nån som sa....mvh zandra

Men snyggt?? hmm... Benen blir ju som 4 STOOORA PÅKAR... man vill ju ha smala o slimmade, "torra" ben... !?!

Oj!:o glömde skriva vad jag gör!

Jag lindar högt i fram och under hasen i bak, men jag låtar lindan gå upp två millimeter över början på hasen. Det får bara vara flees lindor och jag klipper aldrig av dem! (tjockt ska det va:p)
Jag lägger skarven på utsidan för annars kommer spännet på insidan o de är inte bra :D

Vad kul att så många har svarat föresten :)

Frågade faktis Peter Markne just den frågan.
Hans svar va att för det första så ger hästen längre ben och mer utrycksfulla rörelser men sen sa han att om man slutar linda för långt ner så ligger det ju o skaver på senan.. Alltså ingen jämt stöd på hela senan.. Och det får man ju håll amed om!

Lindar ner till halva kotan och slutar vid halva knät/ibland strax under, Vid ridning.

Vid linementering/transport så lindar ja alltid hela kotan ner, och halva knät, för det sitter stadigare då..

De är vaad jag har lärt mig iaf ;)

Senast ändrad av en moderator:

Vart sitter ärtbenet ?
lite OT men ändå.. :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård