Är ponnydressyren också på väg åt fel håll?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Är ponnydressyren också på väg åt fel håll?

Fast hörsägen är ingen sanning.

Den grävande tidningen borde ha fått tag på det- om det nu är så.
Låter som du menar att man använder maffiametoder o avrättar de som snokar.
Du förekom mig, det där med maffiametoder. Jag anser att det var det när de tystade ner den svenska tjejen.

Det jag funderar över är hur du kan vara så tvärsäker på dödsorsaken hos några hästar (vilka?). Har A själv, eller stallets veterinär, talat om att dessa hästar dött av rollkur?

Det är inte så att jag är för rk, tvärt om, men jag är en person som vill se riktiga fakta för att känna tilltro. Sådant som antas kan jag inte ta riktigt på allvar. Är det t.ex. fakta att dessa hästar dött av rk, eller är det ditt och dina bekantas antaganden därför att ni tycker (helt berättigat) att rk är fruktansvärt?

Om det skulle vara rena fakta att dödsorsaken är rk, så finns ju dessa döda hästar att forska på. Då kan man få en bättre bild av hur rk faktiskt påverkar hästen fysiskt.

Du förekom mig, det där med maffiametoder. Jag anser att det var det när de tystade ner den svenska tjejen.

Jamen journalister är nog vana vid lite tuffare tag än så om de verkligen hittar något anmärkningsvärt så..... Det där är löst prat från din sida grundat på rykten. Jag har inget emot att få fakta, är inte för rk men emot ryktespridning.

Jag är intresserad av vad du avser med detta ganska dramatiska uttalande.
Är det T du avser? jag vet att hon säger sig fått hotelse mail från S, men hennes hemsida är då välmående och up and running, och nämner även Rk ryttarna vid namn helt öppet även om vissa bilder redigerats till att dölja ryttarens identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka