Sv: Är ponnydressyren också på väg åt fel håll?
Men det finns en oerhört stor skillnad mellan barrering och rollkur och det är ju att barrering är förbjudet vilket inte rollkuren är (än)
Ja det får du nog fråga dom själva om som sagt, men nej jag tycker nog att A och S också anpassar sanningen, när debatten var som värst togs alla bilder bort från hemsidan, och andra hemside ägare med relevanta bilder fick hot. så nog ville de bort från negativ publicitet alltid, jag håller inte med om att de aldrig försökt hålla det lite nedtonat.
det finns väl heller inget - rent tekniskt sett, som hindrar att man rider klassiskt "90 %" av tiden och använder alternativa metoder därmellan
och nej - jag tror INTE att man fortsätter alltid om man har medias ögon och omgivningens ramaskri över sig, att göra det helt öppet och obehindrat - även om man själv tycker det är rätt. Negativ publicitet är inte att förakta, och då försöker man vara diskret istället även om man tycker det är rätt och funkar det man gör. Inte f-n skulle x, y och z som jag många gånger bevittnat på hemmaplan, komma på tanken att stå och barrera sina hästar på allmän plats eller ens en högsäsong eftermiddag på hemma anläggningen, - däremot en öde måndagsförmiddag hemma går bra.
jag tycker det är folk HÄR som är naiva jag
Men det finns en oerhört stor skillnad mellan barrering och rollkur och det är ju att barrering är förbjudet vilket inte rollkuren är (än)