Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Är de bra? Sköna? Funkar bra med engelska stigläder? Snubblade över dom nu nar jag började leta nya stigbyglar. Rider med långa läder...
Svar
16
· Visningar
5 652
Senast: trofé
·
Övr. Grenar Blev lite nyfiken på TREC och vill gärna veta om någon här håller på med det? Finns det några aktiva i skåne med omnejd? Finns det...
Svar
1
· Visningar
1 702
Senast: Silver Girl
·
Körning Har köpt mig ett fint haflingesto som ska vara väldigt snäll att köra men som inte varit körd på 6 år,jag har kört en shettis en gång...
Svar
6
· Visningar
1 760
Körning Vet inte om det intresserar någon men tänkte dela med mig av en film från dagens utflykt till en liten by som heter Mijas Pueblo. Den...
Svar
14
· Visningar
2 259
Senast: hermulen
·
Dressyr Vilka sporrar föredrar ni att börja med på en häst (yngre) som aldrig haft sporrar innan. Liten kort rak eller liten med kula eller...
Svar
5
· Visningar
1 550
Senast: Mariaauto
·
Trav Är klar med licensen och har skickat in färger som blivit godkända av travsport. Har också skickat in licensansökan till min travbana...
Svar
1
· Visningar
1 253
Senast: ghost
·
Fälttävlan Vet ej om denna ligger rätt, isf ber jag om ursäkt. Jag som då är helt nybörjare på fälttävlan och irrar runt efter tävlingar i sommar...
2 3
Svar
53
· Visningar
24 575
Senast: ameto
·
Islandshäst jag har haft en isis i 3 år. har inte massor med hästvana och rider "skogsmulleridning" helst. jag gillar att rida kurs och lektion oxo...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: videnlis
·
Islandshäst Ni som varit där. Hur länge var ni där och vad var syftet med resan? Kanske man kan passa på att titta på hästar för ev köp? Har ni bott...
Svar
11
· Visningar
2 231
Senast: Lobelia
·
Dressyr Ska rida en LB:0 på en pay n ride på söndag och har inte ridit just det programmet förut. Vad behöver man tänka extra på? Är det något...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: Deimion
·
Dressyr Hej! :) Jag har försökt läsa TR och klura ut svaren på mina frågor men det står inget om det jag undrar över :( Så jag frågar er som...
Svar
10
· Visningar
1 825
Islandshäst Jag sitter och drömmer lite om sommarens eventuella betäckning. Jag är sugen på att prova en 4-gångshingst till mitt 5-gångssto, men...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
31 761
Senast: Mumin75
·
Islandshäst Någon här som rider mycket dressyr på sin islandshäst? Som "inriktning" alltså. Vilken nivå isåfall? Tävlar? Behöver inte alls vara...
Svar
12
· Visningar
2 083
E
Western Med mera. Vad fanns det för hingstar i Sverige "förr"? 90-talet och tidigare. Vet inte hur länge rasen har funnits i Sverige, i ca 40...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 496
Senast: samtas_99
·
Islandshäst Jag såg en annons på ett sto med priset 800´000kronor. Eftersom jag aldrig sett en islandshäst ens i närheten av den summan, inte ens...
2
Svar
22
· Visningar
4 683
Senast: Brolinskan
·
Dressyr Vill gärna ha hjälp om det är någon som har koll! Har läst TR men tycker det är svårtolkat. Är waterfordbett tillåtet på...
Svar
3
· Visningar
1 814
Senast: LadyLusifer
·
Körning Hur har ni lagt upp träningen när hästen väl är inkörd? Vår shetlandsponny har dragit pulka, kälke, däck, skaklar, allt möjligt. Hon...
Svar
1
· Visningar
1 261
Senast: Lycanthrope
·
Western Jag började läsa lite om Western Pleasure och upptäckte att man blir diskvalificerad om hästen går med öronen under mankhöjd mer än fem...
2
Svar
24
· Visningar
4 759
Hoppning Jag virrar lite i hoppsadeldjungeln, jag är dressyrryttare och tycker egentligen alla hoppsadlar är lite läskiga, här kommer Ni in :-)...
Svar
19
· Visningar
9 077
Senast: caballus
·
Trav Jag såg att ni fick många svar,men dom flesta var valacker,men däremot vet jag om en skimmeltravare hår uppe i Hudksvall(som tjänat 1,7...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama