Vad ligger var?

Sv: vad ligger vart ?

Okey då... här kommer en sann historia som utspelade sig på en Fjordhästutställning för många år sen:angel:
De skånska gubbarna stod och surnade till när bonden från Horred tog hem alla priser på Sydsvenska Fjordsällskapets utställning och när hans häst blev dessutom blev BIS hördes dom muttra:
Va fa..n gör han här! Horred !!! :eek: det ligger ju för f..n i mellansverige :rofl::D:rofl:
PS Horred ligger innanför Varberg

:rofl::rofl::rofl:TYPISKT skåningar...:devil:

Okey då... här kommer en sann historia som utspelade sig på en Fjordhästutställning för många år sen:angel:
De skånska gubbarna stod och surnade till när bonden från Horred tog hem alla priser på Sydsvenska Fjordsällskapets utställning och när hans häst blev dessutom blev BIS hördes dom muttra:
Va fa..n gör han här! Horred !!! :eek: det ligger ju för f..n i mellansverige :rofl::D:rofl:
PS Horred ligger innanför Varberg

Ja sann är den. Horred måste ju ligga i Norrland för det ligger iallafall norr om Älmhult :idea:
För dj-ligt när inte ens invånarna vet var de bor. :devil:

Har inget svar men en fråga! Terrängbana som kallas Skönabäck, var ligger den. Ska vara i Skåne nån stans!:confused:

Norrläningar :;D ahah .........
det är synda att det inte finns fältävlands banor mellan, umeå-skellefteo :S

!!!

Och då ser ni också att Gästrikland (Hofors) inte ens ligger i norra Sverige...:rofl: och att Leksand t.o.m tillhör Svealand. Dom åker hit på regional hopptävling från Piteå och tycker det är nära :bow: de ni sörlänningar...

Har du varit och hoppat på Hofors RS terräng den är underbar!!:bow:

Sv: Vad ligger var?

Gå in på www.ridsport.se och gå in på tävlingsterminen så kan du välja län osv så får du fram vilka tävlingar som är nära dej :)

falttavlan.com har en ypperlig lista med avstånd emellan alla tävlingsplatser

hmmm finns det inte en enda bana i småland ??????? vet att markaryds lantliga ryttarförening har en, men inga tävlingar dock!!

hmmm finns det inte en enda bana i småland ??????? vet att markaryds lantliga ryttarförening har en, men inga tävlingar dock!!

Jag funderade just på samma sak, kommer ingen ihåg Udden eller?!

Fast efter att ha läst lite trådar här, vet jag att flera av ft-ryttarna här har varit på Udden och tävlat, många mer än en gång dessutom.

Jag vet en i Stockholms län!
Runstens gård i Grödinge.

I västergötland finns en bana på Sämsholm också

*KL*

Har de inga tävlingar på Johannesberg utanför Rimbo? (Liten bit utanför Uppsala.) De har ju i alla fall haft några ordentliga hinder och träningar förr om åren. (Typ 5-7 år sen.)

2007 hade Väsby ridklubb fälttävlan på Johannesberg. -08 blev det inget, vet inte varför.

Är väl inte så jättemysko egentligen, det är inte busenkelt att arrangera fälttävlan. Behövs mycket funktionärer och en massor med annars som måste ordnas.

Självklart, men med tanke på vilket häst-mecka det är precis i krokarna kring Johannesberg så tycker jag nog att det är lite skumt att en så pass trevlig bana inte utnyttjas oftare.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 336
Senast: Grazing
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar