Tävlingstråd för januari-mars

Sv: Tävlingstråd för januari-mars

Idag har vi tävlat i Åsbo, resultatet blev 58.79 i LB:1 och 62% i LB:2. Var debut för hästen i dressyr så jag är mer än nöjd :)

Grattis sassiball! Härligt, vad fick du för kommentarer av domaren längst ned på protokollen?

Tack ! Det stod snygg häst med plus för galoppen. Och att hon var lite spänd/hög i nacken framförallt i traven, jag fick henne i bättre form i galoppen. Stod inte bakom lod eller indragen nos eller så som jag kanske befarat lite, kanske har näsan kommit fram lite på henne, svårt att se själv när man rider. Sen stod det att hon har bra takt också.

Tack så mycket!! :)) :love:jag delar gärna av vad jag upplever här, har ju varit här på buke ett tag nu ;)

Superkul att följa dig och ni swer vansinnigt proffsiga ut på bilderna:bow:! Vad är det för häst?

Tack så jättemycket:bow::love:

Jag försöker komma uppåt i klasserna och Inter II är iaf i rätt riktning :) nej några läromästare har det inte funnits några pengar till, det är bara att jobba och träna så mycket det går! :) denna hästen har jag haft i snart tre år nu och gick msv när vi började så det är verkligen jättekul :love:

Det här blir lite OT, men var det du som förut tävlade en jättefin arab med fina resultat? Jag hängde mycket här för flera år sedan och då minns jag att det var någon som var så himla duktig. I mitt huvud är det du, men jag kanske minns fel?

Då var debuten gjord, och årets första tävling! MSV B2 på 61,3%, då hon var spänd som en fiolsträng och skyggade två gånger!!! Så jag är nöjd för att vara första starten! :D

Sv: Tävlingstråd för januari-februari

Det är en clinic för Jeanna Högberg den 1 April i Mantorp. Kanske kan vara spännande?

KL: Själv har jag gjort års debut i Msv C2 med min 6åring på 64,66% och en vinst :)

Då har jag tjuvstartat med en pay and ride

MSV C:1 64,3% nöjd med allt utom de enkla bytena och ryggningen där vi tappar onödiga poäng.
577739_10151357060200735_1538448820_n_zps7b89f7ab.jpg

Var på Pay & Ride i helgen, red LC:1 och LB:1.

I LC:1 fick vi 62%. Pålle va spänd och tittig, men jag såg till att rida på ändå och försöka få honom tänka på annat. Gjorde en grov miss i början då jag glömde volten på kortsidan, den blev väldigt oval så inge bra poäng där inte. ;) Annars gick det helt ok, som vanligt önskas mer energi men då han är spänd så blir han lätt lite avvaktande. Där har jag lite att jobba med, fick inte honom helt på hjälperna som jag ville på framridningen. Kändes iaf kul att jag kunde hantera lite av hans spändhet så att det inte blev totalt motorstopp. :)

I LB:1 fick vi 63%. Mkt mer lyhörd pålle med mer energi, mindre spänd. Däremot fler ryttarmissar. Tappade lite inramning i galoppen, och svårigheten var galoppen på kortsidan mot domaren samt galoppökningarna som inte blev så mkt ökning att komma med. :angel: I sista galoppen när jag skulle rida igenom kortsidan så ryggade han en halv meter, å det räckte för att få mig ur balans så där blev det ett avbrott. Utöver mina ryttarmissar så e jag sjukt nöjd! :love: Känns såå roligt att vissa bitar fallit på plats för oss. :bump:

004_zpsde3a0504.jpg

*KL*

Jag har varit flitig i helgen! Började i fredags med Åstorps nationella, St. George, med Ådi. Hästen var lycklig över att komma ut men lite för glad kanske och det blev för laddat vilket gav en del tekniska missar. Nåja årets debut var avklarad åtminstone.

Idag söndag började jag med att åka till Ödåkra med "projektet". ´Har ridit hästen några gånger i veckan åt ägaren som inte hinner med. När jag började med denna häst född -02 så hade den aldrig gått på tygeln, den är lång, svag och av tyngre modell. Något att bita i :D Hästen fick göra sin dressyr debut i LB:1 och gjorde detta med bravur på 67 %! :bow:

Sedan hem, byta häst till Ådi och iväg till Åstorp igen. Red en Int. I. Ådi var fin på framridningen men blev lite spänd på banan, dock bara ett par tekniska missar annars lydigt och mjuk. Men det föll tyvärr inte alls domarna i smaken. :(

Det blir hem och träna, se till att vi är så grymma att de inte kan snåla med poängen! :devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 630
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tysklands Ingrid Klimke satsar mot ett sjätte OS i karriären. Tidigare år har hon deltagit i fälttävlan, men nu satsar ryttaren lite...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
799
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama