Tävlingstråd för januari-mars

Sv: Tävlingstråd för januari-mars

Ja var himla synd att du inte fick mer poäng! Ni skötte er utmärkt fint genom programmet! Nästa gång så ;). Vi ses i Dagstorp!
Jag har lagt upp bilder på er nu by the way, bara til latt ta och använda om du vill :) (tyvärr mer eller mindre suddiga i det skrala ljuset i ridhuset).

*kl*
Har också tävlat i Åstorp i helgen med Forsythia. I fredags i PSG hade vi ett par domare som höll hårt i poängen.
Vi gjorde lite småsaker här och var som drog hårt, dessutom lyckades vi piaffera mellan skrittpiruetterna (inget jag grämer mig över, vet nu att det funkar även där inne nu!) som gav 4or.

Idag (igår söndag) gav vi järnet för att visa vad vi gick för i Intermediaire I. Och definitivt nöjd med en ritt på 67,588% och en 4e plats! Väldigt glad över att ha fått ihop till ännu en placering i svår klass på nationell nivå :)!
Snart stundar dessutom debuten i Int II, jippie och oj oj i samma mening ^^.

Underbaraste pojkvännen åkte dessutom nästan en timmes färd hemifrån sj till tävlingen för att se mig rida, fota, och sen köra tillbaka själv strax efter ritten för att hinna till jobbet i tid :love:
484374_10151297358520951_1372861309_n.jpg

562170_10151297365620951_1594883103_n.jpg

486286_10151297372800951_1110534938_n.jpg

Ååå spännande med debut i Inter II när ska detta ske? Grattis till placeringen , grymt bra gjort! Och som Fiorano skrev så är det kul när man följt er från början :)

Jättefina och duktiga!
Grattis till placering och lycka till med debuten.:)

+ Fio & Fiorano: Tack så hemskt mkt :)!! Får korrigera mig själv, debuten blir i Int IB istället för IIan. Tid och plats är en hemlis, den blir när den blir ;).

575744_10151297366870951_2074778967_n.jpg

315069_10151297375265951_1155165406_n.jpg

Superfina! Jag tycker det är så häftigt med er unga som var duktiga på ponny, inte valde att satsa allt på hästeriet utan har en annan karriär men ändå rider svår klass i så ung ålder. No respect för svårigheten utan ni bara kör på. Härligt att se!

Det blir nog inga "riktiga" tävlingar för mig just nu ;) Satsar på att komma ut och tävla någon gång till hösten , så jag får träna lite nu istället :) ;)

AI helgen har jag och prinsen gjort årsdebut, två gånger om!

Fredag 29/3 var vi på Ågesta och red första omgången i div. II. Vi har kommit en bit med bärigheten i vinter och han var en dröm på framridningen! Sen inne på banan glömmer jag allt och går tillbaka i gamla manér... Hänger bakåt, bär runt honom och driver för allt jag är värd. Resulterar i spänd och springig häst som undrar vad jag håller på med, usch! Fick iaf 68,143% och individuell 9:e placering. Laget kom trea, superkul!!

Tänkte inte lägga in film, men jag bjuder på den. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=0cUAFFjC74Y

Sen i morse var vi till Vällingby och red MSV C:1. Nu var pålle (läs jag) spänd redan på framridningen och jag lyckas inte reda ut det. Satsade på att försöka rida långsamt denna gång iaf. Helt okej nöjd ändå med tanke på känslan. Fick 65,00% som räckte till en 5:e placering.

Är så nöjd med pojken som kämpar på med mig fast jag förstör! Haha så snäll att ha med sig också, aldrig tittig på någonting. Han är fantastisk!! :love:

http://www.youtube.com/watch?v=g-UpZJjSjrU

DSC_0219_zpsb25126a1.jpg

Senast ändrad:

Jag har antligen nagra tavlingsresultat att raportera om.
Har tavlat 2 ganger under paskhelgen. Sammanligt 3 starter.
Alla 3 har varit prelim (ungefar LC)
Fick 65% forsta dagen, trots att hasten bockade och spann runt 180 grader i en av gallopvolterna :o Vi kom 4a.

Nasta start fick vi 67%. Det kandes inte jattebra, for Adi la i handbromsen sa fort vi kom in pa banan. Men hon gjorde allt pa ratt plats iallafall. Hade inte forvantat mig de poangen vi fick. Det ar 7% hogre an nar vi red for samma dommare forra aret, sa det gar ju frammat :) Vi kom 5a.

Sista started kandes mycket battre, hon var mer frammat, men lite okoncentrerade och gnaggade sig igenom nastan hela programmet. Dar fick vi 65% och bara 0.41% ifran att bli placerade.

Ursakta mitt rosa spo, mitt var borta sa var tvungen att lana :D

adiStrangeways_zpsb17ccbd4.jpg

e605d7bb-32ad-4e7a-85f9-081974c78959_zpsc5c5532c.jpg

Tack detsamma! Jag är uppvuxen på ågesta ridskola så extra kul att se en video därifrån :)

*kl*

Nu har jag gjort årsdebuten på min "extra" häst.
Red en LB:1 på 60 %
Hon är en het donna som gärna stressar upp sig.
Vi avslutade förra säsongen med att rida en LB:2 på 52 % så jag är MYCKET nöjd med helgen resultat.

FILM

Snyggt! :laugh:
Synd med första galoppfattningen där.
Det ser ju väldigt lugnt ut trots mkt energi!
Förstår att du är nöjd med den ritten och den enorma förbättringen poängmässigt :)

Jag håller mig bara till klubbtävlingen, och vi gjorde godkända resultat på första, men det är en till innan sommaren och då ska jag sikta på att nå 60 %! Eller iaf att vi är ett mer avslappnat ekipage ;)

Tack snälla!
Ja den där vänstergaloppen är ett problem. Händer nästan aldrig på träning och i princip aldrig hemma... Men på tävling funkar den bara inte. :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 630
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tysklands Ingrid Klimke satsar mot ett sjätte OS i karriären. Tidigare år har hon deltagit i fälttävlan, men nu satsar ryttaren lite...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
799
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama