Gamla Quarterhingstar

Sv: Gamla Quarterhingstar

Hmm...reininghäst skulle jag nog inte kalla honom direkt,:) mer allround. Han går tillbaka på Sir Quincy Dan (mkt halter) bla. Men han har väl mest tävlat reining i sin dag kanske, men även trail osv.

Har faktiskt ridit honom en gång i tiden.... Mysig häst var han iaf. Kul att han kommer ut fortfarande då och då.
Ok ja jag vet inte de är vad ägaren säger till mig. Vi bor grannar.Men pratar inte såå mkt mest på tävlingarna. har sagt att vi ska träna på kor ihop men vi bor tydligen för nära varann för att ta oss tid och göra detta.

Senast ändrad:

Dom har inte tävlat så mkt senaste åren för han kör sitt race själv, men berätta gärna de du vet om honom de är alltid kul att höra vad andra tycker och ser på honom. Tro han är 20-21 iår.

Japp! Min kära mor o far bor hag granne med Untragård.
Så du har verkligen sett mina pållar :D Den bruna o vita är efter Cata cord (underbar hingst) O den lilla palominon efter Show Note

Men men nu håller Göran o Marianne på o flyttar :(
Kommer en ny quarteruppfödare i stället ;)

Ja, ägarna vet naturligtvis mer om honom än jag, men stammässigt är han inte en klockren reiner så mycket vet jag. :)

Han är 21 om jag inte minns fel.

Jadu det var ju typ "100" år sedan jag red honom och det var bara några gånger men vad jag minns var han mycket trevlig att rida. Vi tränade lite trail och galopperade solfjädern om och om igen minns jag för han var så rolig i de momenten.
Han trivdes nog inte kanon där han stod då (ej hos ägaren) för han vandrade väldigt mycket och stressade i hagen och jag kommer ihåg att han inte var jättefräsch, men det har dom ju uppenbarligen fått ordning på eftersom han är på tävlingsbanan som 20-åring :bow:

Hur som helst var han som sagt mycket trevlig att rida!

[När jag blir rik ska jag köpa mig en, eller två.. ;) För tillfället har jag en ursvensk nordis.. :D Så långt från amerikanare man kan komma.[/QUOTE]

Hej du.. jag har en quarter, en paint/newforrest å så fyra NORDSVENSKAR. Fast egentligen är det min sambo som vill ha dessa för å köra med.

Där ser man :) Jag lånade en Paint/arab/nordis ett tag i somras fast hon är nog såld nu tror jag.

Nordisen jag har (bruks) är 23 år och pensionär, så jag är ute efter nå't nytt att rida på nu, blir ev. en gatukorsningsponny ;)

Vår kärring har Frekles Flit Bar som pappa och vad jag vet så lever han livet på Gotland.... :D
Jag har sett bilder på honom på WRG's hemsida..:p

Jag såg "Fritte" för några år sedan när jag var på Gotland och köpte häst. Såg även Page The Bartender då o han var väl mellan 90 och graven, men det skulle inte förvåna mig om han lever än! :rofl:

Härliga gamla hingstar!

Oj oj här får man leta i arkiven... :) Kul!

Vem som började med Quarter är jag lite osäker på men att det var gotlänningarna är jag ganska säker på. Jag tror (och vem som helst får rätta mig om jag har fel! :smirk:) att det kan ha varit Ola Björkqvist på Gotland....

jag har hört att det var han på gotland och göran larsson (untra gård) som "tilsammans" importerade de första quarterhästarna i sverige, rätta mig om jag har fel..

Japp! Min kära mor o far bor hag granne med Untragård.
Så du har verkligen sett mina pållar :D Den bruna o vita är efter Cata cord (underbar hingst) O den lilla palominon efter Show Note

Men men nu håller Göran o Marianne på o flyttar :(
Kommer en ny quarteruppfödare i stället ;)

jag ska dit nu på lördag :D får spana in dina pållar lite extra då!
jag trodde de nya bara skulle ha kor å sånt..

Jag såg "Fritte" för några år sedan när jag var på Gotland och köpte häst. Såg även Page The Bartender då o han var väl mellan 90 och graven, men det skulle inte förvåna mig om han lever än! :rofl:

Härliga gamla hingstar!

Av den gamla sega stammen.... :D

Page The bartender dog för några veckor sedan. Det var Lolle Hoas häst inte Johnnys. Page blev 24 år har jag för mig.

någon som vet om jae jack sprat fortfarande lever?

Letade som en galning efter några gamla reklamgrejer som jag fick av untragår för länge sedan,men hittade inte dessa.
på dom borde man ju se hur gammal Jae Jack skulle varit nu.
Han var ett lite monster på sin tid :crazy: Läskiga djupa ögon också!
Vet i varje fall att runt 95 ungefär kastrerades han blev cool lugn, och såldes till en gammal farbror :)

Sökte på AQHA och såg att han är född-85, men vet inte hur eller om det änns finns info om han är i livet.

Liknande trådar

Övr. Hund Efter en diskussion med en kollega igår började jag fundera på hur de hundar som tidigare funnits i Sverige sett ut. Om man ser tillbaka...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 516
Senast: Puffindog
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 411
Senast: warg
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 651
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka