Gamla Quarterhingstar

Sv: Gamla Quarterhingstar

Han stod på Lazy b från 88-95 sedan såldes han och stod i värmland hösten -95 till 2006 och nu finns han strax utanför skövde. Han är 21 år nu men tror själv han är 4. Det är ingen annan som tror han är över 6 års ålder heller....:banana:

Letade som en galning efter några gamla reklamgrejer som jag fick av untragår för länge sedan,men hittade inte dessa.
på dom borde man ju se hur gammal Jae Jack skulle varit nu.
Han var ett lite monster på sin tid :crazy: Läskiga djupa ögon också!
Vet i varje fall att runt 95 ungefär kastrerades han blev cool lugn, och såldes till en gammal farbror :)

jae jack sprats son gick inte av för hackor :devil:

aldeles för mkt huvud.
och en qarter som inte gnällde.

dock så himla kärleksfull. en riktig häst!

Kul att det är bra med gammelgubben..... ;) Han lider väl av samma sak som min kärring då... :angel:

Min valack är efter Johns Canadian Bar (och således oxå Page the bartender) Det är hans morfar. Tyckte det var lite roligt att läsa denna tråd, visste inte så mycket om hans rötter!

Cee Bee Doc tävlades av Rick Lemay 1995 och 1996.
Efter det tror jag inte att han är tävlad något. Jag har aldrig efter det sett honom eller läst några resultat efter det.
Jag hade min häst på träning vid Rick 1996 och kommer ihåg cee bee doc. jättefin...

Den här tråden hade jag glömt bort helt. Kul den kommit upp lite igen. Skriv vidare, jag vill läsa mer :D

hm, kan han stå med på hennes sida buenph.no? annars får du väl maila o fråga;)

Sv: Re: Gamla Quarterhingstar

Jag har för mig att jag har hört att Dee Ronni Spark var den första svensk född quarter häst. Så är hans dam den första av båten eller var det fler? Eller jag är helt ut och cyklar...

Vet att Ola tog hem han till gotland som tvååring men huruvida det var direktimport eller om nån tagit hem han tidigare till sverige vet jag inte. Hittade detta på nätet:

Dee%20ronnie%20spark.JPG

Någon som vet nått o Dooleys peppy bar????

Hej.
Den första som tog in quarter hästar i sverige var Jan Moritz, i stockholm, han tog in en hingst 1984 som tyvärr dog, och sen tog han in två ston och en hingst, Sincere Brown.

Är de nån som har bild på Klassy kind a trouble?
och möjligtvis krokas maggie?
Har en häst efter dom och har aldrig sett dom.

Och kastade, i brist på bättre, lasso på den gamla åkgräsklipparen. Men det är länge sen nu.

/PDöben

KL

Under forskning om en annan ras historia i Sverige snubblade jag över informationen att Axel Ax:son Johnson importerat några quarter hästar till Sverige på 60-talet som ridhästar för personligt bruk. Skulle gissa slutet av 60-talet vilket skulle vara logiskt. Jag kollade aldrig sanningshalten och detaljer i detta då det var ointressant för den artikeln jag skrev vid det tillfället.

Mvh Jolene

Frekles Flit Bar F:1985, Lever ännu i högsta välmåga med sina ston hos ägaren Kjell Samuelsson på Gotland. Smokin Cookie F: 1986 har 16 föl efter Frekles.

Quarter användes i Hoppning redan sent 70,tal, Första WesternQuartern "Miss Sally Tiger" togs till Sverige av Janne Moritz 1980 ca:.

Första Svenskfödda Quarter var Indiana Mischief Född 1983 Hos Ola Björkqvist på Gotland.

Page The Bartender ägdes av Lorentz Hoas sambo Hillevi Zerne.
:idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Efter en diskussion med en kollega igår började jag fundera på hur de hundar som tidigare funnits i Sverige sett ut. Om man ser tillbaka...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 516
Senast: Puffindog
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 411
Senast: warg
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 651
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka