Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Några frågor om tävling. Hur många domare är det på en nationell tävling? Hur räknar man ut poängen nu igen? Delar men tex på 5 om det...
Svar
3
· Visningar
1 548
Senast: katharina
·
Islandshäst Vilka bettlösa alternativ är tillåtet att tävla på? Står med all säkerhet i FIPO men verkar lättare att slänga ut frågan här just nu:D...
Svar
16
· Visningar
3 671
Senast: Freyr
·
Western Jag har en Appaloosa som jag rider western på och han blir väldigt "ruggad" i pälsen från bakkant på paden och ca en dm framåt. pälsen...
Svar
8
· Visningar
2 867
Senast: maja_70
·
Övr. Grenar Har sökt runt lite, men hittar inget "exakt" ang längd och vikt när det gäller galoppen. Har hittat att 50-54 är en "normal" vikt...
Svar
6
· Visningar
8 575
Senast: Creetown
·
Körning Jag har problem med min pisk som jag tycker är tung. Det känns som att min högerhand låser sig av att hålla den och efter ett tag blir...
Svar
6
· Visningar
1 299
Senast: Pallen
·
Trav Dags för en tråd om våra nyblivna åringar kanske? Jag har tagit ett par nya bilder på Alfas Finans idag:
3 4 5
Svar
93
· Visningar
24 078
Senast: via
·
Islandshäst korkad fråga igentligen kanske... men hur länge ungefär växer en islandshäst?? och hur mycket kan dom växa efter 3 års åldern...
Svar
5
· Visningar
1 664
Senast: icca78
·
Distans Jag börjar fundera så smått på hur det är med vikten i distans. När måste man börja tänka på det, dvs från vilken klass? I någon artikel...
Svar
4
· Visningar
2 811
Senast: Macken22
·
Western fick en liten snille blixt för ett tag sedan när jag i desperation gick igenom stallets sadlar efter ngt som låg ngt sånär på min...
Svar
10
· Visningar
5 203
Senast: sused
·
Western Nybliven Fellingsbroare som jag är så vill jag se om det finns någon annan westernryttare i trakten Arboga-Köping-Frövi osv? Det är...
Svar
6
· Visningar
1 695
Senast: Jannice
·
Western Jag håller på och letar westernridskolor i närheten av mig och håller på att bli galen :angel: Finns det något ställe där de...
Svar
2
· Visningar
1 281
Senast: Jannice
·
Dressyr Ännu en som gräver i stöveldjungeln.. ;) Jag är ute efter ett par nätta dressyrstövlar, och budgeten är inte allt för begränsat utan...
Svar
5
· Visningar
2 570
Senast: Flippeti
·
Körning Jag undrar vad det är för skillnad mellan dessa tre varianter på vagnsmodeller: 1. Små hjul fram, stora bak 2. Stora hjul fram, små...
Svar
2
· Visningar
1 044
Senast: Opra
·
Western jag har börjat fundera lite på westernsadel.. jag har en häst som hoppar å far i skogen å tror att en westernsadel kanske skulle kunna...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 615
Western Då frågan blivit smått aktuell för mig, så undrar jag hur många som testar sina hästar? I mitt fall är det en defekt som EV kan...
Svar
14
· Visningar
2 896
Senast: lwt03001
·
Tävling Jag tänkte tävla min ponny på hackamore. Vad är det för regler som gäller? Längd? Hur mäter man längden? Jag har en läderrem lite...
Svar
6
· Visningar
3 102
Senast: Nobel
·
Dressyr Måste bara fråga en grej som jag inte förstår.. Är med i en ryttarklubb och de sökte folk som ville vara med i dressyr ponny div 3. Vad...
Svar
3
· Visningar
1 507
Senast: cewe
·
Hoppning Hej! Jag skulle bli glad om jag kunde få lite tips på hopp/bom övningar som jag ta fram och jobba med mellan träningar :) Jag vet...
Svar
12
· Visningar
3 424
Senast: sassiball
·
Dressyr Frågar er här ute om ni sett ngr Bocellisar ute på tävlingsbanorna och hur det isf går för dem? Frågar här då folket på avel många...
Svar
7
· Visningar
1 751
Senast: Deimion
·
Övr. Grenar Halloj, alla där ute! Har ju tidigare skrivit här och frågat dumma frågor om galoppen osv. och nu i maj så ska jag praktisera i ett...
Svar
2
· Visningar
2 503
Senast: Bowman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?