Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Som tråden säger skulle jag vilja veta lite hur alla utfodrar sina tävlingshästar, unghästar och de hästar som tränas upp för start...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 554
Senast: Pudding
·
K
Övr. Grenar Kommer någon ihåg den superbra TV-serien om galopp och fullblod som gick i början av 90-talet?! Den handlade om en kille som jobbade med...
Svar
10
· Visningar
6 993
Senast: Bowman
·
Dressyr På senaste tävlingen vi var på var det få starter i sista klassen, 1 bponny, 2 cponny och 2 dponny. Inför tävlingen så var kategori b...
Svar
1
· Visningar
3 245
Islandshäst Är det en kombination som man får rida med på tävling? Eller är det bäst för hästen att ha en hög nosgrimma?
2
Svar
29
· Visningar
6 213
Senast: Saeta
·
Islandshäst Jag har en islandshäst (5 gångare) som e reggad svensk ridponny pga fader okänd.. Får jag tävla med henne? Åka på kurser med...
Svar
4
· Visningar
1 517
Senast: Is
·
Hoppning Hej! Jag är en tjej som verkligen äääälskar att hoppa, och min 7-åriga D-poony gör också det. Jag födde upp henne själv (tsm med mamma)...
Svar
6
· Visningar
1 821
Senast: Zaphira
·
Islandshäst Hej alla! Nu blir det en ny tråd här :o men jag tyckte det kändes mindre rörigt så. Inom en snar framtid kommer jag att köpa ny...
Svar
0
· Visningar
800
Senast: Mel
·
Distans Någon som rider med dem? Erfarenheter och psikter om dem ? Slits dem fort? Tacksam för all info :)
Svar
0
· Visningar
1 716
Senast: Shimzy
·
Trav När jag kikade på dagens travresultat klickade jag in mig på vinnaren i V65-1: Face the Evil. Det var hans 43:e seger i hans 210:e...
Svar
13
· Visningar
2 893
Senast: Monimaker
·
Western Jag var med om en spännande "måste kunna, måste göra" häromveckan, dvs att testa på roping. Men jag kom på att först och främst kan det...
Svar
2
· Visningar
1 146
Senast: Texaz
·
Övr. Grenar Jag visste inte riktigt om jag skulle posta här eller i ridning-forumet, så moderator får väl flytta om det känns lämpligt. En trav-...
Svar
8
· Visningar
3 078
Senast: Bowman
·
Hoppning Jag behöver skaffa nya benskydd till min häst och tänkte på fälttävlansksydden som de säljer på höök, eller någon annan modell. Får...
Svar
10
· Visningar
4 021
Senast: suszz
·
Hoppning Hej! Jag har en ponny som jag aldrig har hoppat barbacka med. Min förra ponny hoppade jag ofta barbacka men inte så högt. Det var en...
Svar
5
· Visningar
2 983
Senast: Zaphira
·
Tävling Hej. Vet inte om jag är riktigt rätt i forumen men jag provar. Jag ska tävla (pay n jump) på söndag och min häst måste vaccineras. Vet...
Svar
16
· Visningar
3 463
Dressyr Jag vet ju att ponnyer kan tävla i storhästklasser. Men då handlar det ju om överåriga ryttare som valt att fortsätta tävla med sin...
Svar
2
· Visningar
1 451
Övr. Grenar Hej! Jag ska snart provrida en tidigare galopphäst (som är 16år)för att kanske bli medryttare. Jag undrar nu hur fullblod är i annan...
Svar
5
· Visningar
2 374
Senast: JulieChexx
·
Dressyr Har en liten fundering gällande hattens vara eller icke vara i Msv A. Var nämligen iväg och tittade på en, förvisso liten, Msv A -klass...
Svar
1
· Visningar
1 281
Dressyr Lägger det här inlägget på dressyr då jag vilja lite synpunkter från tävlings/träningsryttare även om det nog har lite med hästvård att...
2
Svar
22
· Visningar
5 088
Senast: Hallonsoda
·
Islandshäst Jag är på gång att köpa min första islänning och en fråga av väldigt många är ju hur ser jag om en häst har eksem den här årstiden...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 914
Senast: drysno
·
Islandshäst Min favorit av de huvudlag/träns jag äger är huvudlagsrem från Treadstone men skulle va kul med något med lite dekoration eller bling...
Svar
12
· Visningar
2 527
Senast: hag391
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama