Vi som vill hitta trevligt sällskap för att ut och köra i skogen /på träning

Sv: Vi som vill hitta trevligt sällskap för att ut och köra i skogen /på träning

Vad roligt med en till som kör halvblod! :) Är din helt inkörd? Hur stor? Och framförallt hur är han/hon framför vagn jämfört med ridningen? :)

Sv: Vi som vill hitta trevligt sällskap för att ut och köra i skogen /på träning

Jag och min Welsh Cob håller till i Färgelanda, hyffsat nära er iallafall! :) Är du ansluten till någon rid- eller körklubb? Tycker att det är lite tråkigt att det inte finns så mycket kuskar och "köraktiviteter" runtomkring, speciellt när man är tränings- och tävlingsintresserad... :)

Vad roligt med en till som kör halvblod! :) Är din helt inkörd? Hur stor? Och framförallt hur är han/hon framför vagn jämfört med ridningen? :)

Helt inkörd är väl en definitionsfråga! Men jo, det får man nog säga, även om vi inte är stadiga i körningen än. Han är rätt lika i körning och ridning, och under de perioder då han varit jobbigare att rida har jag låtit bli att köra. Konsekvenserna blir ju så mycket större om det händer något i vagn. Men han har en grundtrygghet/stabilitet i skallen trots allt, även om han har en del nerv och humör. För det mesta går det bra att göra halt och maken hoppar av och går fram till huvudet på honom om det händer något. Men jag skulle aldrig köra utan en hästvan och trygg person bredvid mig på kuskbocken. Han är ca 166-67 cm hög, lätt i typen.

Jag kanske skulle försöka ta mig till dig iaf, vilken buss är det man tar från stationen? Eller tar man tåget kanske..?
Det ser ju iaf jättefint ut nu, ni verkar ha kommit igång bra :)

Ingen aning du, jag åker inte buss! :D Ja, det känns riktigt bra nu!

Ingen i närheten av Burlöv/Lomma/Staffanstorp med omnejd som vill ha lite sällskap i vagnen eller hjälp med inkörning?

Jag bor också i Malmö. Kör förvisso inte egna hästar, men kunde behöva både tips och sällskap när snön försvinner. Har en hög med ardennrar och en nordis som ska tränas både från marken och på vagnen. Stallet är i Södra Sallerup och man tar sig dit med buss 35 eller buss eller så kan jag plocka upp dig när jag fått min bil rullandes (också när snön försvinner :angel: ).

Vart i Malmö står ni?

Du tar tåget till Triangeln, sedan går du därifrån till Smedjegatan (tar 1 min) och där tar du buss 1 till Jägersro C.

Ah :) Jag har inte varit borta där och kört ännu, men det är ingen omöjlighet att jag tar mig dit i vår. Kanske kan köra ihop någon gång!?

Jag bor utanför Örnsköldsvik. Tror jag har koll på de flesta kuskar i området, men det vore roligt att hitta fler!

Och finns det någon i närheten som är körsugen men hästlös så kan jag gärna dela med mig av mina hästar ibland. Jag har tre shettisar och en kbl-travare.

Jag finns i Sundbyberg och är gärna groom ibland

Jag håller till utanför Motala, ca 30 min från Mantorp.

Okej, :) Skulle jätte gärna komma och kolla när du kör honom nån gång, eftersom han verkar likna min kille en hel del! ;) Så kanske mina nerver lugnar sig en aning :P

Atle: Vad roligt! Säger samma som till Warg, vore kul att komma och kolla när du kör dina hästar, framförallt den stora då jag själv tycker att det känns så mkt otäckare när det kommer till körning av större hästar :/

Just nu vilar min unghäst, med bara utebana är det fullt upp för oss att hålla igång våra tävlingshästar... men du är välkommen framåt våren!

Åh, trevligt :) Har haft nordsvenskar själv :) Kan även mocka skit, vill mest bara få komma ut från mitt tråkiga studentrum lite :)

Tack, låter ganska omständigt...får kolla upp det. Har en bra bit till malmö först och bussarna går inte alltför ofta hit

Det vore trevligt! Just nu kör vi mest på jägersros banor, men det är ju lätt att köra till Sallerup för oss!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 526
Senast: Queen
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 735
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar