Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Då frågan blivit smått aktuell för mig, så undrar jag hur många som testar sina hästar? I mitt fall är det en defekt som EV kan...
Svar
14
· Visningar
2 901
Senast: lwt03001
·
Tävling Jag tänkte tävla min ponny på hackamore. Vad är det för regler som gäller? Längd? Hur mäter man längden? Jag har en läderrem lite...
Svar
6
· Visningar
3 107
Senast: Nobel
·
Dressyr Måste bara fråga en grej som jag inte förstår.. Är med i en ryttarklubb och de sökte folk som ville vara med i dressyr ponny div 3. Vad...
Svar
3
· Visningar
1 508
Senast: cewe
·
Hoppning Hej! Jag skulle bli glad om jag kunde få lite tips på hopp/bom övningar som jag ta fram och jobba med mellan träningar :) Jag vet...
Svar
12
· Visningar
3 425
Senast: sassiball
·
Dressyr Frågar er här ute om ni sett ngr Bocellisar ute på tävlingsbanorna och hur det isf går för dem? Frågar här då folket på avel många...
Svar
7
· Visningar
1 752
Senast: Deimion
·
Övr. Grenar Halloj, alla där ute! Har ju tidigare skrivit här och frågat dumma frågor om galoppen osv. och nu i maj så ska jag praktisera i ett...
Svar
2
· Visningar
2 503
Senast: Bowman
·
Islandshäst Har hört att det i mitten av april ska komma en ny tidning om just islandshästen, det är hästmagasinet som är utgivare. Någon som vet om...
Svar
3
· Visningar
2 009
Senast: videnlis
·
Islandshäst ja hur hittar man hästar tex i andra länder än i sverige med en viss färg (cremello) endast islandshästar då? söker man på worldfengur...
Svar
6
· Visningar
2 138
Senast: misen
·
Islandshäst Vilka typer av hästar rider ni som inte är islandshästar? Disciplin? Vilket föredrar du -gångartsträning eller något annat tex...
2
Svar
30
· Visningar
4 264
Senast: kryddelydd
·
Western Ok, vilka färger blir det i år? Jag tror att det blir mycket petrol i år och även svart/vitt. Tycker att trenden lutar ditåt. Lila är...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: sthu
·
Islandshäst vad jag läst här på buke så är det köparens marknad just nu. när man kollar hästnet är det rätt så mycket "billiga" hästar. här i...
Svar
12
· Visningar
2 529
Senast: Lobelia
·
Trav Drar igång nästa dräktighetstråd, för att jag är så himla lycklig:D Rexbo Tösen- Bork Odin
2
Svar
25
· Visningar
6 292
Senast: Kellie
·
Islandshäst Finns det något register där man kan leta upp islandshästar och kolla om dem fortfarande lever?
Svar
1
· Visningar
1 145
Senast: Klockmalvan
·
Islandshäst hur mycket kunde ni, hurdan erfarenhet hade ni och hurdan hjälp fick/behövde ni OM och när ni köpte en unghäst??
Svar
5
· Visningar
1 560
Senast: videnlis
·
Tävling Hej! Jag har nyligen köpt en häst som innehar livstidslicens. Hästen är inte tävlad i år, och licensen är såldedes ej aktiverad för...
Svar
4
· Visningar
2 267
Senast: ameo
·
Distans Köpte ett distansträns i Beta av en ny försäljare här i Sverige. De har sytt fast saxhakar i betthängarna. Hakarna är klumpiga och har...
Svar
7
· Visningar
3 735
Senast: Seabisquit
·
Islandshäst Vad föredrar ni, och varför? :) Har märkt att det skiljer sig väldigt, vissa menar att femgångare är mest kompletta och andra tycker...
2
Svar
24
· Visningar
6 523
Senast: Osterang
·
Körning De enda lokselarna jag har sett som varit i konstläder har varit amish-selar från USA. Någon som vet om det finns fler sorter? De jag...
Svar
4
· Visningar
1 673
Senast: Lydia
·
Islandshäst Jag ska sko idag, bor i sthlms området. Vi har ju fortf snö kvar. Jag skor om var 7-8 v. Får man i slutet på april tävla med...
Svar
3
· Visningar
1 134
Islandshäst Har kikat runt på ett stort antal annonser bara för mitt eget nöjes skull, och nu är jag nyfiken. Förvånas över hur många som måste...
Svar
11
· Visningar
1 973
Senast: Petronella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka