Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Kan nån beskriva hur spurstop går till å i vila grenar det används?
Svar
6
· Visningar
1 631
Senast: Tussemaja
·
Islandshäst Hej Är det någon här som importerade från Island förra hösten? Hörde att det hände en olycka på planet och är det någon som vet nåt om...
Svar
11
· Visningar
1 529
Senast: Brolinskan
·
Islandshäst Har efter olika omständigheter bestämt mig för att sälja mina hästar då jag inte längre kan ge dom det bästa:crazy: Har annons ute och...
Svar
4
· Visningar
1 666
Senast: rakel
·
Trav Läste i olika tidningar om Pompano Mick *länk1* *Länk2* Hästen var alltså på väg till Romme, transporten välter och skötaren får...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 869
Hoppning Hej! Jag ska snart ut på min första lokala hopptävling, och skulle behöva lite hjälp! Hur lång tid ska man beräkna att det tar från...
Svar
4
· Visningar
2 060
Senast: Jjohanna
·
Körning Nån som vet vad för slags sele detta är. jag misstänker att det är en parsele. (selen ska inte användas på hästen utan mer som...
Svar
2
· Visningar
2 449
Senast: nordtravare
·
Körning Någon som testat den till shettis (enbet)? Verkar ju förmånlig för att vara 4-hjulig vagn? Samma ställe har ju också rockarder, hur är...
Svar
2
· Visningar
1 741
Senast: Luna10
·
Dressyr Vi har köpt en ponny till dottern som har gått de högre klasserna samt SM med väldigt goda resultat. Jag försöker utläsa från TR vad som...
Svar
3
· Visningar
1 813
Senast: Stargirl
·
Western Rubriken säger väl nästan allt? Jag vill veta mer om hur ni tänker och gör för att få en fungerande switch.
Svar
16
· Visningar
2 814
Senast: Spook
·
Hoppning Jag är på gång att köpa en till äldre läromästare. Vill ha en snäll rutinerad häst att komma ut och tävla och träna lite med hopp och...
Svar
13
· Visningar
2 844
Senast: Equilina
·
Fälttävlan Postar denna tråd här då fälttävlandshästar är så duktiga vad gäller att hoppa i och fara genom vatten. Jag undrar hur ni tränar...
Svar
5
· Visningar
1 986
Senast: Buck
·
Körning Halloj! Nu letar jag vagn åt min blivande pålle som kommer hem om två veckor. Är osäker på höjden, jag hade honom på inkörning för tre...
Svar
4
· Visningar
2 053
Western Tänkte ha lite lassokastning när jag gör en slags hinderbana hemma. Vad för slags rep är lämpligt??
Svar
7
· Visningar
4 403
Dressyr Jag behöver några nya fina tävlingsschabrak, men vet inte var jag sa hitta dem eller vilka färger som kan tänkas passa. Vitt funkar...
Svar
9
· Visningar
2 779
Senast: Miran
·
Övr. Grenar Hej, nästa vecka ska jag prova på att vara i ett galoppstall för att kanske få sommarjobb/sommarpraktik, för tränaren ville se hur jag...
Svar
5
· Visningar
3 293
Senast: Lindah
·
Trav Vad har ni på er? Har blivit grymt fryssen när jag blivit äldre. Förr brukade jag frysa om händerna, fötterna och ansiktet om de var...
Svar
2
· Visningar
1 704
Senast: Kellie
·
Tävling Hejsan! Detta kanske låter väldigt oproffsigt, men jag skulle gärna veta hur ett meeting går till. Någon som har några erfarenheter? Hur...
Svar
1
· Visningar
1 659
Senast: Kallebus
·
Trav En häst på våran bana ska kvala nu i veckan i monte, men anmäldes till lopp veckan därefter. Den blev sista häst pga halvrad, räknas...
Svar
5
· Visningar
2 556
Senast: YW1966
·
Körning Vi har ett russ som går på travet och tanken är nu att han äntligen ska få en ordentlig sele att dra rockarden med här hemma. Vår tanke...
Svar
9
· Visningar
2 899
Senast: Rea
·
Trav Funderar på att göra ett försök iår igen.. Mitt ena sto, Quantas Curry, kastade nyligen (fölet hade navelbråck). Zerberus var hingsten...
Svar
6
· Visningar
1 764
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama