Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan Så, nu går det väl inte att förneka längre, vintersäsongen är definitivt här! Denna tråden kommer väl bli allmän gojja igen allt...
18 19 20
Svar
395
· Visningar
39 742
Senast: fio
·
Trav Hejsan! Jag har en häst som fått ett överben på insidan av ett bakben. Hon fick det efter senaste starten trots gamascher pga för tung...
Svar
4
· Visningar
3 705
Senast: juvelen
·
Trav Någon som kan svara på varför de flesta hästar tävlar bäst barfota och varför låter man hästen vila oftast mellan värmning och lopp?
Svar
2
· Visningar
1 907
Senast: gulan
·
Islandshäst Vi upplever just nu ett mycket märkligt fenomen i vår stoflock och det skulle vara intressant att höra om någon annan varit med om något...
Svar
15
· Visningar
2 916
Senast: Rolle
·
Hoppning nån som vet hur jag finner resultat på häst i norge??? har googlat men finner inga resultat med den ryttaren som ska ha ridit hästen...
Svar
3
· Visningar
5 713
Islandshäst För det första: får man rida på vilket bettlösa altetnativ man vill, i alla klasser? För det andra: V2, T3 och T4 rids med flera på...
2
Svar
36
· Visningar
5 313
Western Jag vet att frågan varit uppe förut och jag har följt diskussion med nyfikenhet. Vad rekommenderas? Sitter och kollar på startlistan...
Svar
10
· Visningar
1 779
Senast: Texaz
·
Islandshäst När täckar ni av era eksemhästar?
Svar
19
· Visningar
2 016
Senast: lisbetha
·
Tävling Som jag tolkar de nya reglerna från 2013 behöver jag inte längre kontakta ridsportförbundet för att klassa upp min ponny till storhäst...
Svar
2
· Visningar
2 089
Senast: Vira
·
Fälttävlan Provar igen, eftersom jag är mer är lovligt förvirrad, och skrev fel i förra tråden, jag undrar alltså om boenden i Kinda, inte Gärds...
Svar
0
· Visningar
1 430
Senast: Cillie
·
Fälttävlan Den 1 maj hade jag tänkt att åka ner till Gärds och starta 90 klassen med lillponnyn. Det är första gången vi åker dit och jag undrar...
Svar
2
· Visningar
1 425
Senast: Cillie
·
Övr. Grenar Hur blir man jockey? Finns den möjligheten i Sverige?
Svar
3
· Visningar
2 953
Senast: Creetown
·
Islandshäst Vi är intresserade av att köpa ett ungsto och har hittat en som verkar bra. Dock är det en livmodersimport från Island, så jag undrar...
Svar
2
· Visningar
1 162
Senast: engill
·
Islandshäst Ser att många klubbar börjat med detta inför tävlingssäsongen, kul! Är tanken med dessa att de endast är till för ryttare som är...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: Freyr
·
Islandshäst Hej, jag har en äldre gubbe f. 90. Jätte pigg och glad men väldig, väldigt het. Märks inte att han har den åldern som han har. Han har i...
Svar
2
· Visningar
1 028
Fälttävlan Kan någon förklara för en icke FT kunnig vad som gäller för kvalen för 5 åringar? Jag förstår % och felfri banhoppning men vad är...
Svar
5
· Visningar
2 005
Senast: Gabby_Ossi
·
Hoppning Nu när femårstävlingarna är över och man därmed inte måste rida på vanligt tränsbett längre, tänkte vi pröva lite alternativa bett till...
2
Svar
27
· Visningar
10 666
Senast: Vogue
·
Dressyr Finns liknande trådar om hur mycket dressyrhästar rids ut, går i hage med andra etc men vill ändå starta en ny tråd. Hur ser ni på...
Svar
11
· Visningar
2 492
Senast: SusieQ
·
Western Hej! Vill gärna ha tips på westerntränare som tar emot "problemhästar". Har problem med min valack som blir näst intill panikslagen så...
Svar
13
· Visningar
4 605
Senast: Similitude
·
Övr. Grenar Vill veta allt om detta :laugh: Ska skola om mig och shettisen då han troligen inte kommer hålla för körning längre. Är agility och...
2
Svar
23
· Visningar
3 478
Senast: skogstokiga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar