Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Jag vet att frågan varit uppe förut och jag har följt diskussion med nyfikenhet. Vad rekommenderas? Sitter och kollar på startlistan...
Svar
10
· Visningar
1 779
Senast: Texaz
·
Islandshäst När täckar ni av era eksemhästar?
Svar
19
· Visningar
2 015
Senast: lisbetha
·
Tävling Som jag tolkar de nya reglerna från 2013 behöver jag inte längre kontakta ridsportförbundet för att klassa upp min ponny till storhäst...
Svar
2
· Visningar
2 086
Senast: Vira
·
Fälttävlan Provar igen, eftersom jag är mer är lovligt förvirrad, och skrev fel i förra tråden, jag undrar alltså om boenden i Kinda, inte Gärds...
Svar
0
· Visningar
1 429
Senast: Cillie
·
Fälttävlan Den 1 maj hade jag tänkt att åka ner till Gärds och starta 90 klassen med lillponnyn. Det är första gången vi åker dit och jag undrar...
Svar
2
· Visningar
1 424
Senast: Cillie
·
Övr. Grenar Hur blir man jockey? Finns den möjligheten i Sverige?
Svar
3
· Visningar
2 953
Senast: Creetown
·
Islandshäst Vi är intresserade av att köpa ett ungsto och har hittat en som verkar bra. Dock är det en livmodersimport från Island, så jag undrar...
Svar
2
· Visningar
1 162
Senast: engill
·
Islandshäst Ser att många klubbar börjat med detta inför tävlingssäsongen, kul! Är tanken med dessa att de endast är till för ryttare som är...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: Freyr
·
Islandshäst Hej, jag har en äldre gubbe f. 90. Jätte pigg och glad men väldig, väldigt het. Märks inte att han har den åldern som han har. Han har i...
Svar
2
· Visningar
1 027
Fälttävlan Kan någon förklara för en icke FT kunnig vad som gäller för kvalen för 5 åringar? Jag förstår % och felfri banhoppning men vad är...
Svar
5
· Visningar
2 005
Senast: Gabby_Ossi
·
Hoppning Nu när femårstävlingarna är över och man därmed inte måste rida på vanligt tränsbett längre, tänkte vi pröva lite alternativa bett till...
2
Svar
27
· Visningar
10 665
Senast: Vogue
·
Dressyr Finns liknande trådar om hur mycket dressyrhästar rids ut, går i hage med andra etc men vill ändå starta en ny tråd. Hur ser ni på...
Svar
11
· Visningar
2 489
Senast: SusieQ
·
Western Hej! Vill gärna ha tips på westerntränare som tar emot "problemhästar". Har problem med min valack som blir näst intill panikslagen så...
Svar
13
· Visningar
4 601
Senast: Similitude
·
Övr. Grenar Vill veta allt om detta :laugh: Ska skola om mig och shettisen då han troligen inte kommer hålla för körning längre. Är agility och...
2
Svar
23
· Visningar
3 477
Senast: skogstokiga
·
Islandshäst Hur många av er kan stanna er häst enbart med sätet? Om ni kan det i vilka gångarter / tempo i så fall. Enbart paddock eller vid...
2
Svar
31
· Visningar
4 437
Senast: yew98fq
·
Dressyr Är det tillåtet att använda nackludd på kandaret på dressyrtävlingar? Är ny på dressyrbanan, såg i TR att kandar och träns skall vara...
Svar
3
· Visningar
1 629
Senast: Waco
·
Dressyr Nytt år, nya tävlingar. Rapportera när det blir aktuellt, just nu är det kanske lite stiltje
2 3
Svar
56
· Visningar
10 890
Senast: Vimsan
·
Islandshäst Jag är medveten om att de flesta av oss nog är så trötta på prat om vikt/längd på ryttare på islandshäst att vi snart blir knäppa. Att...
2
Svar
21
· Visningar
25 325
Senast: Rolle
·
Islandshäst Hejsan! :) Jag vill ställa några frågor till er som äger eller rider islandhästar :) Hur får man en islandhäst att tölta? :) Om...
Svar
7
· Visningar
10 417
Senast: Osterang
·
Tävling Jag hittade ingen tråd men är intresserad av trick-träning just nu då jag har en B-ponny som behöver aktivera hjärnan lite mer...
Svar
0
· Visningar
1 418
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama