Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Sv: Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

*kl* Jag tycker det flera år varit så att våren varit sen. Nästan så man borde ha fler fälttävlan i september och in i oktober. Då brukar faktiskt vädret vara hyfsat.

Jag har bokat in terrängträning nästa helg, där är hindren på sand men det är väldigt osäkert om det ens kommer gå att rida där. I solen är det ju tinat men i skogen kommer det ta tid.

Är det någon som varit ute på terrängträning än? Var?

Skåne vet jag.. på flera ställen. På Hermanstorp kör dom igång nästa vecka.. Jag har bokat 20 april för första träning, helt sanslöst sent men jag känner faktiskt ingen större panik för det. Det får bara bli senare säsongsstart helt enkelt.

Förutom att Hassö hade träning runt nyår (:-D) så har det varit ett gäng träningar på Teds, Lidbecks och Gärds nu i "vår". Men det är fortfarande stenhårt på morgonen innan solen tittar upp hemma hos oss iaf (typ enda stället utan sandmark i Flyinge? :-P).

Imon ska jag vara skrivare på Flyinge HSKs stilbedömda terrängritt :bump:

Jag läste att dom hade flyttat fram starten till kl 11 för att det var hårt i backen innan.. ska jag vara helt ärligt hade inte jag iallafall velat rida när det bara är mjukt ovanpå för att solen har värmt.. tjälen har väl inte ens gått än?..

Både förra året och förra igen tränade jag terräng redan i Februari, jag startade första fälttävlansstarten den 18 mars förra året, och förrförra året solade vi oss i solen på Gärds Påskmeeting då jag red i kortärmat.... *drömmer mig bort*

Gärds 12 mars 2011
img_8969_515f28259606ee4b755dfe6b.jpg

Påskmeetinget 2011
224175_110451962371968_584732_n_515f27e5ddf2b356516f01ce.jpg

Flyinge 18 mars 2012
stil_515f2840e087c31a1bd9565c.jpg

Påskmeeting 2012
545820_10150668485794514_564784513_9144224_292621993_n_515f29349606ee4bac73d57f.jpg

Men nu verkar ju våren ge med sig tycker jag! HÄRLIGT!!

Jag vet faktiskt inte om det är någon tjäle att prata om här denna våren? Det är så sjukt torrt så våra grusvägar är ju stenhårda pga torka och inte pga minsugraderna på natten? Skumt. Underlaget verkade iaf bra när jag var i kikade på träning här om helgen. Men det är ju helt annat på terrängbanan än på vår lerplätt till tomt.

Jag längtar efter REGN :love:

Och där på sista kortet så syns det ju att Krister Lindh faktiskt har en NY variant av sin ljusblå dunjacka :rofl::rofl:

Här hemma har vi mjuka fina grusvägar när det väl tinar upp framåt dagen, men då har vi haft mkt snö, ligger forfarande kvar flera dm på vissa ställen. Typ i paddocken :devil:

För övrigt lär det dröja innan jag kommer ut på någon terräng. Kollade upp A hos vet och hon är inte OK :( Men Marlin får väl äntligen börja röra på sig ordentligt istället!

Var hitta du infon om terrängträning på Hermanstorp?

Jag ska lägga till dig i en grupp på fejjan :)

Så titta nu till vänster så ska gruppen fälttävlan halland dyka upp

Ja, här händer fan inget om du trodde det :D

Nu har jag lagt till dig i ett par ft- grupper till som jag trodde du redan var medlem i.. inte konstigt att du är oinformerad haha

Meeen, jag har ju eg. lagt ner all ridning...men vad ska man göra liksom när man får en häst i en goodie bag :confused: Dessutom en häst som kan galoppera :love:

Det är bara att ge sig ut igen :D Det var ju det jag sa.. att du inte skulle kunna hålla dig borta :angel:

Det var inte mitt fel!! Helt plötsligt stod bara kusen här :D Nu kan jag ju inte låta bli när jag lagt ner massa jobb på att rida in!!

Liknande trådar

Western Hejsan allihopa, nu har jag tänkt för mycket igen (Överraskande va? ;)) Diskuterade igår med en vän det här med hästägaransvar och...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Paxinarion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama