Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Sv: Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Har iofs inte fått något besked om träningen än, men om inte annat borde jag ju ha fått en tid om det nu blir av :angel:

KL

Tågarp har bestämt tagit till sig kritiken. Nu står det såhär istället på hemsidan:
"Fälttävlan till påsk
Efter samråd med banbyggare och Teknisk Delegat kommer vi med mer information söndag kväll, 24/3. Vi har dock gott hopp om att vädret vänder och att vi kan tävla som planerat."

KL

Tågarp har bestämt tagit till sig kritiken. Nu står det såhär istället på hemsidan:
"Fälttävlan till påsk
Efter samråd med banbyggare och Teknisk Delegat kommer vi med mer information söndag kväll, 24/3. Vi har dock gott hopp om att vädret vänder och att vi kan tävla som planerat."

Bra.. man kan ju tycka att dom behövde mer än en timme på sig att iordningställa banan så torsd hade ju blivit väl sent :D

Fast å andra sidan har man ju gått mängder med terrängbanor där banvisaren sagt att " i morgon kommer det stå ett hinder där.. men vi har inte byggt det än" :rofl:

kl

Nu har Tågarp flyttat fram till den 13-14 april. Enda helgen jag inte kan typ, menmen, jag hade nästan hoppats på inställt i alla fall eftersom vi ändå inte hade hunnit ut och träna innan. :angel:

Nu kör vi dressyr hela påsken istället :cool:. Skulle egentligen haft årets första dressyrtävling igår och idag men den blev också inställd (framridning ute).

Det blir fjärde tävlingen som jag anmält till men ej kommit till start, undrar om jag kommer få tävla nåt i år... :p

Oo så bra.. vi har nationell hoppning den helgen visserligen och jag hade tänkt debutera 1.30 på mörkgrå om det känns bra efter fredagen. .hmm kanske tänker om nu och rider ft istället.frågan är om man hinner träna..det får bli mjukt nu i backen tycker jag!

Fast jag kan tycka att det känns rätt snett att man kan byta ut en hel fälttävlan mot en TH.

kl

Har börjat titta på säsongen nu o det känns som om vi kommer igång rätt sent. Måste ju hinna träna lilla prinsessan ordentligt så hon känns hyfsat säker när vi kommer ut.

kl

Någon som har koll på ev. terrängträningar? Inte allt för långt iväg dock...typ Boxholm och Hofors går bort ;)

Det går inte att träna terräng nu... troligtvis inte förrän slutet av april om vädergudarna har rätt.

Boxholm tränar vi gärna i.. *not* ska aldrig sätta min fot där nått mer.. min grå gillade inte den tävlingsplatsen :D Synd för terrängbanan var jättefin...

Äh vad då då klarar inte hästarna inte av lite hårt underlag eller :p Mina är vana att galoppera runt på en bergsknalle så dom klarar det mesta ;)

Nä, men det låter ju trist om det inte är något förren i slutet på april :( tyckte jag läste någonstans att det varit träningar på Gärds i januari :confused:

Ja i Januari ja.. då var det förfan sommar fortfarande om man jämför med nu ..

Och Boxholm var ju jättemysigt :D Kul att hoppa över den där osten :banana:

Sen var där en bra nedförsbacke i början som bromsade upp hästarna så fick man koll på hästen bara sådär helt gratis utan att behöva jobba någonting ;) Härligt! Åka häst det är fint det!

Flera var väl att ta i eller? Dessutom -7 på nätterna:cool:

Och Boxholm var ju jättemysigt :D Kul att hoppa över den där osten :banana:

Sen var där en bra nedförsbacke i början som bromsade upp hästarna så fick man koll på hästen bara sådär helt gratis utan att behöva jobba någonting ;) Härligt! Åka häst det är fint det!

Ost? Jag red 100 klass.. minns ingen ost? Nu behöver Pärlan minsann inte bromsas upp av några backar direkt. inte som Hille och din Eve, det räcker att man rätar upp sig och dessutom backar han upp sig själv mot hindren vilket faktiskt är att föredra måste jag säga om jag får välja på det eller öka galet mkt mot hindren.

Du förstår att jag är helt kär i min Beckahäst :love: rör sig fantastiskt och ifrågasätter inte varenda kommando som vissa andra :devil: sen har hon lite humör hon också men inte i närheten av vissa andra :angel:

Men visst var där en ost! Man hoppa upp på en tunnelbank, ner och så stod där en smal ost! Coolt :D Nu red jag iofs den *iga.

Liknande trådar

Western Hejsan allihopa, nu har jag tänkt för mycket igen (Överraskande va? ;)) Diskuterade igår med en vän det här med hästägaransvar och...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Paxinarion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama