Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Sv: Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Eller hur.. :D

Får ju ändå åka dagen innan så då kan jag lika gärna åka en dag tidigare än dagen innan :p OCH få lite mer terräng på köpet... hinner ju bara träna en enda enstaka gång innan.. Men som sagt jag jobbar på att "slippa"...

:rofl:

Kommer du att åka på torsdagen då? Woho - verkligen en långweekend i udden :p

Vilken träning ska du vara med på, i Hermanstorp antar jag? Finns risk att vi ses :D

Åh nu vill jag ha mer hjälp :p

Såg att det fanns startfälttävlan cup i Bohuslän den 28:e april. Cup låter som om det skulle finnas fler tillfällen? Hittade inte på TDB :confused:

Nej..jag ska träna privat. ..åker på fredagen till udden det börjar inte förrän på em

Omg.
Jag och Nelly är officiellt anmälda till vår första team chasing. Jag dör.
De andra i laget har ridit på typ högsta möjliga team chasing nivå tidigare, och de vet att jag och Nelly är fullständiga nybörjare och inte har jätterutin i terrängen öht. Men de ville absolut ha en grå häst, och efter att ha sett mig rida lite så tyckte de att jag hade henne "så pass med mig" att de är övertygade om att det kommer gå skitbra, haha! :crazy:

Häckarna kommer vara ungefär 120, och resterande hinder 100-110. Känns liiiite strongt att gå rätt ut i det med nyblivna 6åringen Nellyboo, men vi ska ha en ordentlig träning med laget nästa vecka och då fattas väl det slutgiltiga beslutet. Om det funkar hade det varit superkul :)

Någon annan här som team chase:at något?

RebeccaJoli har temachase-at en massa! Varit svensk mästare också ;)

Tyvärr går fälttävlansdagen i Udden bort pga GHS... Dagens i-landsproblem!:laugh:

kl

Helt OT, men det är lite deppigt med en vintersäsongstråd. Det är faktiskt april nu och då borde det vara vår :D

Ja jag är väl lite av en "gammal räv" inom Teamchasingen :) Red mitt första SM 2008 på Falsterbo, sen har det blivit SM varje år utom förra året då min häst var skadad. Teamchasing är så himla kul! Det som är lite tråkigt här i Sverige är att nivån på lagen skiljer sig ganska mycket, och tyvärr upplever jag att den blivit sämre med åren. Hoppas det är något som kommer ändras nu i framtiden. Det är en härlig laganda och otroligt spännande, och det är inte helt enkelt heller om man ska rida snygg (vilket man ska)!

Här i Sverige så finns det lite olika tävlingar i landet med lite olika nivå. SM går sedan 2010 på Ribban under Malmö City Horseshow, och där ligger häckarna på ca 120cm och banan är kanske 3km lång. På Blommeröd är nivån lite högre, banan är längre och häckarna högre. Förra året var det även en tävling på Strömsholm och en som smålands husarer annordnar.

På nationaldagen kommer vi har teamchasinguppvisning i samband med nationaldagsgaloppen, och kanske kanske kommer jag rida då, vi vet inte säkert ännu, men det är ju ett bra tillfälle för er som vill ta er en titt på teamchasing och som bor uppåt landet :)

Är någon intresserad av teamchasing eller har frågor så hör gärna av er! Gäller det södra Sverige (läs Skåne) så håller jag i lite trådar gällande var och när träningar kommer hållas osv, och finns ni i Stockholmsområdet så kontakta Ulf Ulvefjell som många av er säkert redan känner, han håller i tåtarna där :)

Håller med, nu har ju första terrängtävlingen gått av stapeln så nu är det dags att skrota vintetråden :D

*kl*

Jag fick iallafall ledigt Flyingehelgen så jag "slipper" Udden woop woop!! Kan rida stilterrängen i Hermanstorp då som uppvärmningstävling..

Liknande trådar

Western Hejsan allihopa, nu har jag tänkt för mycket igen (Överraskande va? ;)) Diskuterade igår med en vän det här med hästägaransvar och...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Paxinarion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama