Sv: Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13
Ja jag är väl lite av en "gammal räv" inom Teamchasingen
Red mitt första SM 2008 på Falsterbo, sen har det blivit SM varje år utom förra året då min häst var skadad. Teamchasing är så himla kul! Det som är lite tråkigt här i Sverige är att nivån på lagen skiljer sig ganska mycket, och tyvärr upplever jag att den blivit sämre med åren. Hoppas det är något som kommer ändras nu i framtiden. Det är en härlig laganda och otroligt spännande, och det är inte helt enkelt heller om man ska rida snygg (vilket man ska)!
Här i Sverige så finns det lite olika tävlingar i landet med lite olika nivå. SM går sedan 2010 på Ribban under Malmö City Horseshow, och där ligger häckarna på ca 120cm och banan är kanske 3km lång. På Blommeröd är nivån lite högre, banan är längre och häckarna högre. Förra året var det även en tävling på Strömsholm och en som smålands husarer annordnar.
På nationaldagen kommer vi har teamchasinguppvisning i samband med nationaldagsgaloppen, och kanske kanske kommer jag rida då, vi vet inte säkert ännu, men det är ju ett bra tillfälle för er som vill ta er en titt på teamchasing och som bor uppåt landet
Är någon intresserad av teamchasing eller har frågor så hör gärna av er! Gäller det södra Sverige (läs Skåne) så håller jag i lite trådar gällande var och när träningar kommer hållas osv, och finns ni i Stockholmsområdet så kontakta Ulf Ulvefjell som många av er säkert redan känner, han håller i tåtarna där