Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Sv: Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Förra året hade man ju tur innan Mantorp för då kom ju våren väldigt tidigt. Då var jag och terrängtränade redan i mars har jag för mig. Året innan däremot har jag för mig att jag hoppade mantorps pay and cross veckan innan tävlingen och det var årets första besök på terrängbana. Vill ju till att man har en säker häst i terrängen :).

Jag vill ha VÅR nu! Jag vill ut oh galoppera på MJUKA vägar och slippa all is och stenhårda vägar. Just nu är jag tveksam till om jag vågar anmäla till någon tävling då jag har lite dålig koll på konditionen hos hästen. Hon intervalltränades en del i januari, men jag vet inte hur hon känns någon längre sträcka.

Jag börjar bli allvarligt orolig att vi ska få rida årets första tävling med isbroddar. :crazy:
Planerat en terrängträning nästa söndag, och enligt prognosen fortsatt svinkallt på nätterna och mer snö i veckan.

Alltså, jag brukar inte vara en sån som gnäller på vädret, men: GNÄLL!!! :mad::mad:

Jag håller med! Gnäll, gnäll, gnäll! Jag vill komma igång med min projekhäst nr3 men där finns bara ridbana och det går inte att rida ute nu :(

Jag har galopptränat igen .. känns bra :D Någon terrängträning går nog inte att få till på ett bra tag.. är ganska så övertygad om att tågarp får ställa in om man ser på väderleksrapporten.. kan ju inte finnas en chans att marken hinner tina om det ska vara minusgrader i 10 dygn till..

Jg galopptränade i snön, igen!

Nej, det lutar väl åt det.

kl

Här är underlaget bra som alltid typ. Red igår fm trots blåsten, lilla härliga gråa ponny :love:

Idag har han faktiskt stått inne större delen av dagen och kommer nog göra typ 2 dagar till. Det blåser så in i helvete och när jag tog ut honom en sväng efter jobb blev han helt hysterisk när han trodde jag skulle lämna honom ute i hagen :D Han är tom snäll inne, och snäll när han ska få mat. Allt för att slippa tas ut i blåsen ;)

Så den mesta träningen här blir att leta höstrån som blåst runt på stallgången :cool:

Nu har det dessutom kommit ännu mera snö... Har svårt att tro att det kan bli någon tävling...

Beslut tas tydligen torsdagen kl 12.00, kul för oss som måste åkt redan då.. :(

Och jag har äntligen startat säsongen, 3a i LA4 med 69% :)
Snälla hästen lotsade runt mig trots att jag hade extrema magsmärtor den dagen och låg däckad 15 h. :D

Beslut tas tydligen torsdagen kl 12.00, kul för oss som måste åkt redan då.. :(

Ja det är ju väl sent att ge besked eftersom tävlingen börjar på fredag.. Om man inte kan rida på onsdagen lär man inte kunna det på torsdagen heller, dom borde ju veta redan på onsdagen om det kommer vara ridbart sas

Om inte annat ge ett prel besked tidigare i veckan så att vi norrboende har en chans att välja att avstå om det ser mörkt ut. Vi åker ju dessutom redan tidigt onsdag morgon så jag behöver veta tisdag egentligen.

Är inte det dumt att avanmäla nu innan dom gett besked? Då får man väl inte tillbaka anmälningsavgiften, eller? Annars får man ju tillbaka pengarna om dom ställer in.. Bättre att avanmäla om dom bestämmer sig för att köra om man inte vill rida..

Om inte annat ge ett prel besked tidigare i veckan så att vi norrboende har en chans att välja att avstå om det ser mörkt ut. Vi åker ju dessutom redan tidigt onsdag morgon så jag behöver veta tisdag egentligen.

Jag tror bara det är att fråga någon skåning på tisdag hur det ser ut och om det är möjligt.. jag tror dom försöker köra till nästan varje pris men såklart inte om det är stenhårt..

Jag tänkte eventuellt åka å hälsa på CC i helgen, och hans hage är ju typ bredvid terrängbanan, så jag kan uppdatera er, om jag åker vill säga :)

Jag ska egentligen på terrängträning i Tågarp imorgon. Fast ja, det tror jag inte riktigt själv på...

Somliga hoppas fortfarande på den träningen, och tävlingen :angel:

Skämt o sido, det är faktiskt rätt trist för alla ni som tävlar!

Liknande trådar

Western Hejsan allihopa, nu har jag tänkt för mycket igen (Överraskande va? ;)) Diskuterade igår med en vän det här med hästägaransvar och...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Paxinarion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama