Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Sv: Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

+ Hedwig

Ja, verkligen :D

*kl*

I morse satt vi och kollade gårdar på hemnet.. hittade en fin med ett bostadshus på 480kvm.. + en stor gäststuga till.. kändes helt lagom.. 8 boxar.. bara ett ridhus som saknas så är det komplett sedan :p

Låter perfekt! Då vet jag vart jag ska bo när jag ska åka neråt o tävla!:D

Hur långt är du beredd att åka? Finns ju en del bra hopptränare i området. Var i Göteborg?

Jag har häst i Tahult/Landvetterområdet. Är beredd att köra sisådär en halvtimme som max om det ska vara en tränare som man åker till regelbundet/ett par gånger i månaden. Jag har ett samarbete med en tränare i Skara men det är lite väl långt för annat än en helg med jämna mellanrum. Jag har inte tid att köra 1,5-2 timmar enkel väg för att träna "till vardags".

Tipsar om Anne! Hon är väl runt endel men jag vet inte vart faktiskt (inte Skåne såklart). Men henne kommer jag sakna.

Jaha.. :rofl:

Han sa iof häromdagen att han lika gärna kan bo i skåne, men jag tror nog inte att jag vill bo i skåne igen, fast man vet aldrig.. Han bor nu i närheten av Borås så någonstans mellan där och här.

Då var nästa pay and jump avklarade o scenskräcken likaså!:bump: Hon seglade runt 2 rundor av den storartade höjden 70 cm med grindar, plank och vattenmatta utan att lyfta ett ögonbryn! Så skönt att känna att hon inte fått det i skallen att vägra gå fram inne på banan. Naturligtvis hade jag ingen kamera med för jag trodde nog inte det skulle gå så bra...:laugh:

Tjoho! Kul att det gick bra! :D

Jag var å hoppade med pålle förra helgen. Wiiiie säger jag bara! :love: Var så roligt att skutta lite, plus att pålle skötte sig bra. Jag är nöjd med mig själv att jag vågade släppa lite fram och bara hålla om med skänklarna. Mitt problem är att jag rattar o bromsar för mkt, o då blir pålle tveksam. Pålle är lite speciell att hoppa, han är väldigt tittig och spänd. Det blev en sådan skillnad när jag vågade släppa lite o faktiskt lita på honom! Fick en bättre galopp och det kändes som att pålle blev tryggare. En aha-upplevelse.

Hindrena var låga, typ 50-70 cm, men jag är ändå så stolt över mig själv! :bump: Mkt att jobba på min sits och kontakt med pålle, men detta är ju bara början.. Haha, egentligen skulle jag behöva en mer säkrare häst att öva på, men käre Sigge får stå ut med mig. Moahahaha :devil:

Jag och unghästen hoppade vattenmatta idag!
Eller hoppade och hoppade. När den låg på marken utan bom över skrittade han glatt rakt på den utan att blinka, blev inte heller rädd när gruset skvätte så det lät om mattan.
Måste väl bli en häst som aaaaaldrig stannar på vattenhinder?? :D

Hur ser det ut för er andra som är i tävlingsfas? Planerat in några starter under våren?

Självklart! Har han skrittat över vattenmatta med grusskvätt så är det exakt samma sak som att plöja genom ett mörkt vattenhinder...;):D

aprilia: grattis till hoppningen!

connemara: Tack!

Japp, jag tänker rida så många pay and jump som det tar för att lära henne att alltid ta sig runt banan utan stopp o dumheter. Hellre några ggr extra på låg höjd för att få en häst med självförtroende än ut på lokal tävling o få problem. Hon är lite känslig så jag tror man får vara lite försiktig, däremot är hon normalt sett inte tittig utan hoppar de flesta hinder utan problem. Sen kanske nån pay and ride dressyr så hon får se staket också, kan ju vara en god idé....:angel:

Hur ser det ut för er andra som är i tävlingsfas? Planerat in några starter under våren?

Jag ska rida igång min på onsdagstävlingarna för unghästar i Kungsbacka tänkte jag, sedan är det några andra hopptävlingar också, ett gäng dressyrtävlingar (om jag hinner anmäla och får plats :devil: ) och sedan ett dressyrmeeting i Borås på agendan. Vid det laget hade jag tänkt att hästen ska ha hunnit se stockar, släppt alla unghästfasoner (så som att springa åt helt fel håll vid helt fel tidpunkt bara för att man befinner sig på ett fält) och således kan bli fullfjädrad fälttävlanshäst :D

Vilken tur att jag har bearbetat mannen såpass att han har gått från "aldrig bor jag söder om Göteborg med omnejd" till "vi får väl helt enkelt köpa en gård utanför Malmö när det är dags" :angel:

Hejja dig!! :D

Connemaran: Alltså, hos oss är det fortfarande is, is, is och man kan inte göra annat än skritta, så hela Skåne är inte befriat från vintern :(

En av de (enda) två anledningarna det är bra att bo på stäppen:
Sol på isen - tidig vår
Alltid blåsigt - mindre sommarplågor

Annars föredrar och saknar jag skog och backar!

Här galopptränade Tiger matte häromdagen:
wpid-dsc_1195.jpg

Senast ändrad:

Fy fan blåsten tog livet av mig när jag bodde i skåne.. varenda gång jag besöker skåne vet jag varför jag flyttade därifrån. :D

Liknande trådar

Western Hejsan allihopa, nu har jag tänkt för mycket igen (Överraskande va? ;)) Diskuterade igår med en vän det här med hästägaransvar och...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Paxinarion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama