Fina 4-gångshingstar för betäckning

Sv: Fina 4-gångshingstar för betäckning

Ylur frá Vatnsholti har fått super-flotta avkommor efter sig. Ska betäcka flera av mina ston med honom i år. Men jag är samtidigt lite partisk.

Han tar andan ur mig - men han kostar ju lite också :P Men i så fall ska jag behålla ungen så då behöver jag inte tänka på om det skulle vara värt det ur någon försäljningssynpunkt.

Alla kanske inte vill kolla på länken ovan :-)

Hingsten jag funderar på är Pokki frá Kýrholti
9,04 för ridegenskaper Totalt 8,73

Stot Dis från Hjortsåkern
totalt 7.89 med en extreriörpöäng på 8.11 och ridegenskaper 7.75 (som fyrgångshäst) med 8.5 för alla ridegenskaper utom galopp (8) och skritt (6.5).

Har annars funderat på Kraftur frá Bringu :-)

Både Thokki och Kraftur är femfångare, rätt så extrema femgångare ;)

Jag gillar Thokki jag med, har tittat på videon flera ggr sen jag såg annonsen i Islandshästen. Jag har dock ingen personlig erfarenhet av hans avkommor. Är det några speciella krav för utlandsägda inlånade hingstar? Spattröntgas de innan? Borde man inte kunna se hingstens senaste spattröntgen på WF?

Ang. fyrgångshingstar gillar jag Godi frá Audholtshjáleigu :)

Svartur vom Hochvald är helt underbar!! Lämnar jättefina avkommor med bra lynne också! Jag har hans syster och hon är minst lika fin som honom också! =)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 735
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 899
Senast: Unafraid
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 512
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama