Vikt på ryttaren (förlåt för uttjatat ämne)

Sv: Vikt på ryttaren (förlåt för uttjatat ämne)

*KL*

Det är märkligt att det ska ifrågasättas och förfasas om man är "tung" eller inte för en Islandshäst :mad:
Om man tar ett halvblod eller annan större häst så ifrågasätts det inte så mycket. En stor häst har inte mycket, om de över huvud taget har det, kraftigare ben än en islandshäst, de har längre rygg och en egenvikt som är 150-200 kg mer än en Islandshäst :sneaky:
De borde inte bära mer än en islandhäst om så mycket ens :sneaky:

Rolle
IpL

Jag har sagt det förut, min hästs kropp är lika stor som ett halvblods, bara kortare ben!

Sv: Vikt på ryttaren (förlåt för uttjatat ämne)

Jo, glömde det, de har 30-40 cm längre ben också :grin:

Rolle
IpL

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·
Islandshäst ja vad säger ni.. över allt läser man att en isis kan bära bra över 100 kg.. men e de verkligen så.. vad tycker ni för vikt gränser...
Svar
19
· Visningar
10 995
Senast: Linnea_
·
S
  • Låst
Islandshäst Jag har alltid vart intresserad av just Islandshästen. Men vill gärna lära mig mer och mer. Tyvärr har jag inte råd till en isis men...
Svar
1
· Visningar
1 228
Senast: Boj
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
84 237
Senast: Ängslig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar