Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Har ett sto -93. Hon är nu dräktig för andra gången. Hon tränades för visning när hon var 10 men sparkades av en annan häst och blev...
Svar
11
· Visningar
1 421
Senast: Sammets_rosa
·
Islandshäst Hästen jag rider just nu är skodd med ringskor fram och vanliga skor bak. Är detta tillåtet vid tävling? Kan man få dispens för detta...
2
Svar
21
· Visningar
2 448
Senast: Yeahnny
·
N
Islandshäst Hur vill ni att era hästar ska vara? Pigga och framåt med en enorm motor och vilja och som kan busa till det lite ELLER en seg häst med...
2
Svar
27
· Visningar
3 012
Senast: Nillo
·
J
Islandshäst Hej jag undrar om man får tävla i en barbackasadel? mvh josefin
Svar
3
· Visningar
1 609
Senast: jooossan
·
Islandshäst Ja, den hittade jag på SIF's hemsida under "Sport".... Så nu kommer frågan, hur många här på Buke är med på rankinglistan? Vilken...
Svar
17
· Visningar
2 126
Senast: Muninn
·
D
Islandshäst Islandsvalacken som jag rider är 7 år. Han är en 5-gångare med mkt pass. När jag började rida honom för 1,5 år sedan, kunde han inte ens...
Svar
17
· Visningar
1 403
Senast: Korven
·
Islandshäst Ja, alltså jag kan ju inte så mycket om isisar men nu har två personer påstått att denna häst töltar. :confused: Kan andra raser än...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 391
Senast: Heulwen
·
M
Islandshäst Säg att ni letar efter en åring, framtida tävlingsämne eller bara familjehäst. Vilka egenskaper och karaktärer önskar ni? eller helt...
Svar
7
· Visningar
1 123
Senast: chrysler
·
P
  • Låst
Islandshäst Hur hanterar ni era föl? Vilken takt tar ni det i liksom? Väntar ni några månader med grimma och grimskaft? När börjar ni inridningen...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: Die_Frau
·
R
Islandshäst Ja som rubriken lyder.. Hur vet man detta?? Om fallet inte är solklart det vill säga.. Min Vinur har 5 gångsstam rakt igenom och han är...
Svar
6
· Visningar
1 192
Senast: turbofling
·
Islandshäst Har ni dom på lösdrift i flock?Isåfall året om?Eller bara på sommaren??
2
Svar
27
· Visningar
3 110
Senast: Ninni-Marklanda
·
Islandshäst Har noterat att många som rider islandshäst har stiglädren innanför sadelkåpan, och nu känner jag att jag måste fråga varför??? I mina...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 653
Senast: Forchaire
·
Islandshäst Har ett fyrgångssto som jag inte riktigt vet hur jag ska fortsätta träna. Skritt, trav och galopp funkar jättebra. Problemet är tölten...
Svar
8
· Visningar
1 824
S
Islandshäst Måste islandshästen bli en ouppfostrad "ponny" för att den inte går i flock? Alla människor verkar ha olika åsikter om vart man ska ha...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 973
Senast: diny
·
Islandshäst Jag skulle vilja veta lite mer om just denna tävlingsformen. Berätta gärna om era första starter i T2 och hur ni lagt upp träningen...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 430
Senast: Michis
·
G
  • Låst
Islandshäst Skriver här just för att det är här inne islandshästfolket mestadels är inne och bör få mer svar här inne än på gnägg=) Ja har ni...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
18 836
Senast: Lobelia
·
Islandshäst Det har kanske funnits en massa sånna här trådar redan, men jag är ny här och drar i annat fall igång en ny.. :angel: Jag skulle...
2
Svar
25
· Visningar
2 510
Senast: em76
·
N
Islandshäst Hej! jag har ett gammalt turridnings sto som har extremt mycket grissepass. men det har blivit bättre nu eftersom nu travar hon i fin...
2
Svar
22
· Visningar
2 022
Senast: cristobal
·
Islandshäst Min erfarenhet av isisar sträcker sig till att ha ridit turridning en gång i mitt liv:p Har dock luskat ut att förutom att rida uti...
Svar
15
· Visningar
1 809
Senast: Ryver
·
D
Islandshäst Det måste vara svårt utan att hantera/rida hästen själv? Vissa kan ju få den värsta lynniga och skarpa hästen att dansa fram lugnt och...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Silkisif
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter