Fart och fläkt eller Sitta och Trycka fram?

Sv: Fart och fläkt eller Sitta och Trycka fram?

Helt rätt och inte alls ett motsatsförhållande för mig heller.

Att ha bra vilja är för mig lika mycket viljan att svara på förhållande hjälper - och att vilja samarbeta.

:bow: :bow: :bow: Precis! Ingen kan inte hålla med dig på den punkten! Väl formulerat.

Fart och fläkt, tack! Det sega alternativet är liksom inte riktig islandshäst för mig....

Jag gllar hästar med fart, men de ska inte vara "galna" alltså sticka osv, men får gärna dansa omkring lite, gör mej inget.
Däremot rider jag inte enbart de hästarna jag gillar bäst, då blir inte så allsidig som ryttare, vet många som är vana att rida självgående hästar där det går jättebra på träning/tävling men så fort de ska rida hästar med mindre vilja går dt sämre.Variation är alltid bra.

Enda gångerna jag gillar att rida en lugn trygg häst är när jag har väldigt ont och ska ut ock skritta barbacka. Annars så tar jag hellre en med mkt bus än den lugna.

Har nog hittat den optimala hästen i min blivande dam då hon har ett hjärta av guld (kan dock ibland sitta lite djupt :d ). När jag har riktigt ont så försöker hon inte utnyttja det (trots att hon är väldigt ranghög) som en del gör utan uppför sig väldigr bra för det mesta. När jag är fräsch så blir det en del hopp och skutt in i skogen :D .

Jag vill ha en häst av båda slagen=)
Vill kunna slänga upp en totalt nybörjare och känna mig säker på att hästen är lugn och kan lära denna nybörjare=)

Sedan vill jag att en mer van ryttare skall kunna rida henne och hon är lite mer goo i då=)

Mitt hbl är snart 26 år och hon kan när jag rider bocka av glädje ligga på men samtidigigt lyssna när jag kräver det..
Och när en nybörjare sitter på går hon så försiktigt och snällt, hon har lärt många barn ridit och vuxna=)

Hon är en sådan förståndig liten dam:love:

För mig duger en häst som är lagom framåt och lagom pigg, som min häst tillexempel.:) Fast jag gillar inte hästar som man måste driva så pass mycket så man blir alldeles blå i ansiktet.:( :mad:

Jag Älskar hästar som är pigga och har mycket energi:love:
Det är så himmla härligt...men självklart skall den även lyssna på ryttaren:)

Så min lilla Gjosta är perfekt:love: ;)

Jag gillar hästar med vilja och mycket motor men de ska ändå vara hyfsat lätta att hantera. Min häst är hur snäll som helst när hon känner att man är ostabil t.ex. nybörjare eller när jag rider barbacka men när jag rider med sadel kan hon vara busig och lossas vara rädd ;) men hon kan ibland vara svår att stanna det är den enda nackdelen med henne plus att hon har lätt att lätta på framdelen om hon ska komma undan från saker hon inte vill men jag tycker hon är undebar endå:love: och jag har bara haft henne i ett år snart så jag måste väl bara hitta de rätta knapparna :smirk:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 507
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 183
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka