Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Jag har börjat att rida en ganska otränad 4,5gångare som tidigare varit turhäst med mycket nybörjare på ryggen... Han är inte dummare än...
Svar
7
· Visningar
1 379
Senast: hljomalind
·
R
Islandshäst Jag är nästan säker men frågar ändå er som är duktigare på att se :p Är det här pass? Det är inte så bra bilder (tagna från film) men...
Svar
8
· Visningar
1 175
Senast: Real_Life
·
N
Islandshäst Ska väl någon gång framöver börja tävla. Kan ingen skriva här om allt från anmälningar, ryttarlicens, poäng och allmäna tips.. Ska väl...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Freyr
·
Islandshäst Jag har en ung häst som har svårt för att hitta takten i trav då hon är väldigt obalanserad fortfarande och därför går in i någon slags...
Svar
11
· Visningar
1 717
Senast: cristobal
·
J
Islandshäst Hej, Jag undrar om semin är lika säker som en naturlig betäckning? Eller är det svårare för stoet att bli dräktig vid semin? //Jezz
Svar
1
· Visningar
852
Senast: diny
·
R
Islandshäst Man blir ju uppklassad ur lätt klass om man får poäng över 5,0 tre gånger i rad. Så långt förstår jag :p Men säg att jag på en tävling...
Svar
9
· Visningar
1 151
Senast: Filippan
·
N
Islandshäst Jag behöver lite hjälp. Jag hittar inte på sifs hemsida. Jag skulle gärna vilja veta kvalgränserna till SM och A-B klass, någon som kan...
Svar
10
· Visningar
2 347
Senast: yew98fq
·
M
Islandshäst Nu har jag en fråga... Själv är jag en insprängd dressyr och hoppryttare och rider sällan dessa söta islandshästar... Red förra året...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 811
Senast: moli
·
N
Islandshäst Hej! Mitt 13-åriga sto Bothilður är ett 4-gångs sto med stark trav. Tölten finns där men hon är så väldigt passtaktig. Jag rider kurser...
Svar
12
· Visningar
2 844
Senast: Gneisti
·
M
Islandshäst När ni tömkör era islandshästar, hur markerar ni för hästen vilken gångart hästen ska gå i, framförallt skillnaden mellan tölt...
Svar
11
· Visningar
2 194
Senast: islands_lover
·
I
Islandshäst Hej! Om en häst som föl haft riktigt höga belyft i tölt, hur ska man göra för att rida in den utan att förstöra dessa snygga steg...
Svar
5
· Visningar
1 379
Senast: Iceland_lover
·
D
Islandshäst Hej! Länge sen jag var inne här på islandshäst. Men.. Jag har ju hållt på med islandhästar nu i 2-3 år och kom och tänka på att är det...
Svar
17
· Visningar
2 633
Senast: Silkisif
·
B
Islandshäst (Provar att lägga in här istället för på avel, då jag inte fick några svar där. Det är ju här islandsfolket är:) ) Jag har en...
Svar
12
· Visningar
1 660
Senast: diny
·
A
Islandshäst Hej!! Jag undrar hur länge man måste ha ridit för att kunna börja tävla??? Vilka olika grenar tävlar man i osv????
Svar
2
· Visningar
906
Senast: Freyr
·
M
Islandshäst När är avelsvisningen för ston i år?? I vår och i höst?? De datum som står på idunns hemsida är det hingsvisningarna??
Svar
1
· Visningar
752
Senast: IrpaSnirpa
·
L
Islandshäst Vi är ju många som får äran att få vara med de hästar som av olika anledningar har lämnat tävlingsbanan. Vad gjorde ni som tävlade...
Svar
4
· Visningar
1 100
Senast: IrpaSnirpa
·
T
Islandshäst Mina funderingar gäller egentligen mest vad jag har sett från VefTV... På de olika hingstvisningarna visas traven i ett väldigt högt...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 026
Senast: em76
·
Islandshäst Regler för forumet "Tävla Islandshäst" Detta forum är avsett för diskussioner kring Tävling och Träning av Islandshästar utrustning...
2
Svar
39
· Visningar
10 182
Senast: Rea
·
N
Islandshäst Varför är det så svårt att söka på bara namnet på en häst (även om det isländska namnet är korrekt). Det går av någon anledning lättare...
2
Svar
28
· Visningar
2 839
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar