Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Islandshäst Hejsan! Jag rider mest ut med min häst. Nästan endast på hemvägen kan jag tölta. Då med start i nedförsbacke. Förut kunde jag inte...
Svar
13
· Visningar
1 574
Senast: Rák
·
L
Islandshäst Någon som har tips på en kort (16-16,5”) bra islandssadel med vid bom. Vill egentligen ha en Katla med utbytbara koppjärn men de verkar...
Svar
14
· Visningar
2 064
C
Islandshäst Har sett att de flesta bomlösa har väldigt smal tunnel under sadeln, man rekommenderar ju en så bred tunnel som möjligt så ryggen kan...
Svar
12
· Visningar
1 267
Senast: Kiickan
·
A
Islandshäst Nån mera som investerat i Skulasons nya bok skriven av Stina Helmersson?! Fick mitt ex i går men har bara hunnit skumma bortåt sid 50 än...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 815
T
Islandshäst Står i valet och kvalet mellan 2 unghästar. Tyvärr har jag bara möjlighet att se ena "In real life" då den andra står på island. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 118
D
Islandshäst Hej! Nu finns det ju massa såna här trådar och helt okej att en moderator isåfall låser den. Jag har nämligen fått ett valack på 4 år...
2
Svar
24
· Visningar
2 901
Senast: horsebackdreaming
·
K
Islandshäst Kanske en dum fråga men jag har inte hållt på med hästar så länge. ;) Jag vet att man inte klassificerar t.ex. ponnyer i olika...
Svar
10
· Visningar
3 095
Senast: Silkisif
·
Islandshäst Äger sen ungefär ett år tillbaka ett åttaårigt känsligt femgångssto med mycket vilja som inte är riden så där vansinnigt mycket, inte...
Svar
12
· Visningar
1 827
Senast: chrysler
·
P
Islandshäst Har lite funderingar om Blup. När jag räknar ut Bluppoängen kan det bli 108.5 , vad blir det då 109 eller 108?:confused:
Svar
7
· Visningar
1 157
Senast: Osterang
·
T
Islandshäst Hallå Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mej.Vill köpa ett fleece täcke med hals och hittar ingen återförsäljare.Tibhorse fleece...
Svar
8
· Visningar
1 611
Senast: Trostan
·
V
Islandshäst Kom bara på att tänka på en sak igår och tänkte att här har jag ju chansen att få svar. Varför rider nästan alla sina islandshästar...
2
Svar
31
· Visningar
4 236
Senast: Michis
·
Islandshäst nu är det bestämt att två av stona ska betäckas i vår och jag är inte sen att leta efter pappor till blivande stjärnor ;) Tänkt om...
17 18 19
Svar
361
· Visningar
47 442
Senast: freyja
·
Islandshäst Jag undrar om någon har/har ridit i Stübben Bennis Harmony eller Top Reiter JR eller Z. Har kollat lite på dessa sadlar. För/nackdelar...
Svar
12
· Visningar
2 531
F
Islandshäst Min islänningstjej kan inte galoppera i nerförsbackar, bara uppför och på plan mark. Så fort det börjar slutta nerför så går hon över i...
Svar
9
· Visningar
1 978
Senast: grimur
·
Islandshäst Ja, nu funderar jag igen; hur gör du i övergången till trav? Har hört så mänga gånger att det inte finns några hjälper för...
2
Svar
21
· Visningar
2 071
Senast: medusa1
·
G
Islandshäst Finns det någon här inne som rider i bomlöst på sin islandshäst? Berätta gärna lite.. är ni nöjda? Gärna bilder
2 3 4
Svar
72
· Visningar
14 702
Senast: skuggi
·
W
Islandshäst Måste en islänning ha full godkänd stam för att få reggas som island? Eller får du regga en islänning som har en icke godkänd pappa som...
Svar
19
· Visningar
1 950
Senast: ang
·
D
Islandshäst Hej! Har en undring, om jag sitter barbacka på min häst med min dotter framför mig (hon är 4 år) så har han lättare att tölta än om...
Svar
6
· Visningar
1 187
Senast: Silkisif
·
B
Islandshäst Jag har funderat på att köpa en Diddi dyna till min häst. Han är överbygd och lite svankig, Har fått för mej att min nuvarande sadel...
Svar
14
· Visningar
3 855
Senast: Vala
·
Islandshäst Man behöver alltså inte kvala till öppen klass på en lokal tävling. Men då undrar jag, om man har en häst som man inte har tävlat med...
Svar
11
· Visningar
1 612
Senast: Vili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka