Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Min tränare har kommit på att min häst förmodligen behöver ett tungfelsbett tillsvidare. Klämde på tränarens, men glömde fråga HUR...
Svar
8
· Visningar
3 848
Senast: Thora
·
C
Islandshäst Har skrivit här förut om en sadel jag beställde som var sned, som jag vägrade sätta på mina hästar & skickade tillbaka, dock...
Svar
11
· Visningar
1 165
Senast: chrysler
·
P
Islandshäst Vad tycker ni är bäst och varför?? Jag har 5 stycken islandshästsadlar, men jag rider mycket hoppning och tycker att sadlarna inte är...
Svar
8
· Visningar
4 275
Senast: Svalan
·
Islandshäst Hejsan! Har ni någon avkomma efter Pjotandi fra' Medalfelli? Jag har ett lovande sto efter honom :love: Svara jättegärna och berätta om...
Svar
0
· Visningar
1 024
Senast: Minni-Borg
·
G
Islandshäst Nu är det så att jag behöver H J Ä L P! Min häst är inte positiv- till nååt! hon stannar jätteofta- då e det fyra betongpolar i...
2
Svar
26
· Visningar
2 515
Senast: Gauti
·
Islandshäst Någon som har en sån eller har provat/klämt på en? Vad för slags rygg passar den? Kan det tänkas att den passar på en rak rygg...
Svar
2
· Visningar
1 187
R
Islandshäst Min instruktör tyckte att jag skulle testa ett bett med tungfrihet. Vad finns att välja på? Idag rider jag på ett Globus 3-delat och...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: Boj
·
I
Islandshäst Nu tänkte jag att efter ca ett års RIKTIG träning (hästen i fråga fyller 16 i år) börja rida ihop honom mer. Alltså främst i galoppen...
Svar
12
· Visningar
2 099
Senast: Invincible
·
G
Islandshäst Idag har jag ridit ökad tölt för första ggn, sådant har jag bara sett på SM och VM...hihi! Men nu så är vi äntligen där - Geisli och...
Svar
14
· Visningar
1 449
Senast: Geisli
·
Y
Islandshäst Hej Vet att rollningar beror på ej fullt lösgjord men min häst som nu för det mesta går rent dvs allt har gått bättre och bättre har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 486
Senast: Yoshi
·
Islandshäst Hur gör ni som har låtit era hästar vila en period i vinter då ni ska sätta igång dem igen? Är de krutdurkar? Förstår att det är bra...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: Linisen
·
P
Islandshäst Någon som vet vilka hingstar som kommer att stå på fribetäckning under 2007? Gärna i Västra götaland. Har ett sto som har svårt för att...
Svar
3
· Visningar
1 119
Islandshäst Jag är jättesugen på att visa min valack Vidar från Österäng.. Någon som har erfarenhet av att visa valacker? Är det vanligt att man gör...
Svar
16
· Visningar
1 867
Senast: Kiickan
·
N
Islandshäst Önskar hjälp med tips om vad för några bra flexibla sadlar man kan hitta som är lämpliga till inridning. De flesta unghästar är ju utan...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 824
Senast: Kiickan
·
Islandshäst vi håller på att kolla på nya trandporter. och vad rekomenderar ni för märke? ,varför? är det någon som köpt från tyskland är dom bra?
2
Svar
31
· Visningar
3 016
Senast: Skulla
·
T
Islandshäst Hej, Jag rider en häst som är 15 år och nästan aldrig gått på bett. I vår har jag tänkt starta några lätt klasser med henne och undrar...
2
Svar
27
· Visningar
2 441
Senast: Thokkadis
·
S
Islandshäst Har en bok som heter The Natural Colours Of The Icelandic Horse. Står på isländska, danska, engelska och tyska i den. Undrar lite över...
Svar
4
· Visningar
3 071
Senast: Skuggabaldur
·
Islandshäst Är det bara isisar som har Blup eller har andra hästar oxå det?
Svar
2
· Visningar
872
Senast: Linisen
·
Y
Islandshäst Hej Själv gör jag aldrig den övergången då jag tycker att hästen tappar bakbensaktivitet och börjar jobba fel. Har dock hört från...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 727
Senast: Min Egen Dunder
·
Islandshäst Nu undrar jag igen, kan någon hjälpa mig reda ut hur en travfattning ser ut för islandsryttarna? Det jag fått lära mig är att man rider...
2
Svar
21
· Visningar
2 419
Senast: Min Egen Dunder
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar