Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Islandshäst Eftersom jag inte har tålamod att vänta på SIF för att få tillgång till world fengur undrar jag om det är någon här som kan tala om vad...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Sassa
·
Islandshäst Hejsan :) Jag undrar om ni har några bra tips att dela med er, hur ni tränar era isisar? Ska lägga upp ett rid schema, så det skulle...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: Vaenting
·
I
Islandshäst Som rubriken lyder. Får man ha Kotringar på Tävling? Har börjat använda det pga att min pålle trampar på sig själv så att skorna flyger...
Svar
12
· Visningar
1 624
Senast: Invincible
·
J
Islandshäst Jag undrar vad man kan tänkas få för färg om man betäcker ett skimmel sto med en hingst som är svartvit skäck? Eller silversvart? Har...
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: Jack Sparrow
·
I
Islandshäst Hej! Jag har nämligen sett en hingst till salu :) Vrål söt. Men han är hingst :smirk: Hur mycket kostar det att kastrera och hur...
Svar
16
· Visningar
1 736
Senast: IrpaSnirpa
·
G
Islandshäst Min syster har en liten fundering; Finns det någon gräns på hur gammal stoet kan vara vid betäckning? Detta stoet är 15 år, är det...
Svar
14
· Visningar
2 301
Senast: sambaengi
·
L
Islandshäst Hej! Skulle vilja få veta lite om vad ni tycker om att avla på "vanliga" ston, obedömda ridhästar som är trevliga men inga elitämnen...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: Mist
·
L
Islandshäst hej! är det någon som har några tips på bra/roliga övningar vid markarbete? för min del blir det oftast longering,lös eller...
Svar
4
· Visningar
4 417
G
Islandshäst Fick veta häromdagen att dom som har samma släktingar osv med min häst Gauti, tydligen har samma stora huvud som han har :) Det tyckte...
Svar
2
· Visningar
1 394
Senast: Gauti
·
O
Islandshäst Jag var medryttare på en islandshäst som gick bort den 27/7 förra året. Nu försöker jag pussla ihop hans stamtavla. Jag nästan fått ihop...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: Korven
·
Islandshäst Tycker ni att 3.90 eller 4.20 låter mycket? Sitter och roar mig med att räkna upp blup och inavelskoff. på http://www.ihbc.se/ och är...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Die_Frau
·
Islandshäst Hej, jag har en fd problemhäst som alla bara flög av på island så dom tänkte slakta henne innan jag fick henne för en "skit summa". Jag...
Svar
10
· Visningar
1 519
F
Islandshäst Jag fick inget svar på min fråga på grundutbildning, så jag frågar här istället. Varför rider ni "islänningar" med viktboots? Är det...
Svar
13
· Visningar
2 054
Senast: Fluffy
·
L
Islandshäst Jag ska ta hand om en gammal islänning som ägaren inte har tid att ta hand om längre. Han är 20 år, har har aldrig blivit riktigt tränad...
2
Svar
29
· Visningar
6 009
I
Islandshäst Hejsan! Jag vet inte om jag har kommit rätt nu, men det får vi hoppas. Jag har en islandsvalack på 17 år som jag köpt från en ägare som...
Svar
2
· Visningar
795
·
P
Islandshäst Hej isis-vänner, jag är en återfallsryttare som för ungefär 1 1/2 år sedan började ta privatlektioner i dressyr. Då hade jag inte ridit...
Svar
13
· Visningar
1 562
·
Islandshäst Det finns en skimmelhingst (islandshäst) här i Sverige som sägs ha ett gulanlag, men tittar man på avkommorna så finns det endast en...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Teilani
·
Islandshäst När låter ni betäcka era ston första gången?? Som unghästar (vilken ålder) eller efter inridning? Vill gärna höra för och nackdelar.
Svar
13
· Visningar
1 857
Senast: Filippan
·
D
Islandshäst Är det någon som hört talas om den? Har blivit erbjuden att köpa en beg för 1200kr. Har sökt på nätet men inte hittat den. Ska ska ha...
Svar
14
· Visningar
1 895
Senast: diny
·
B
Islandshäst Hur konditionstränar man en vääldigt grisepassig häst på bästa sätt ? För att grisepassa omkring blir ju inte så bra, Traven finns...
Svar
17
· Visningar
1 797
Senast: diny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka