Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Ni som själva ridit in era islandshästar, hur planerade ni det hela? "Lilla" Grunur blir fyra i år (i juli biologiskt) och är sutten på...
Svar
14
· Visningar
4 690
Senast: VLMF
·
Islandshäst Kan någon från SIF avel svara på det eller någon annan som vet säkert. Kan man använda egen ej godkänd hingst till egna ston och sedan...
Svar
7
· Visningar
1 164
Senast: sambaengi
·
Y
Islandshäst Är det någon som varit med om att ett sto har mjölk under längre tid trots att hon vare sig är dräktig eller har föl vid sidan? Tycker...
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: IrpaSnirpa
·
D
Islandshäst Vet att det finns mkt kunskap här så lägger tråden här. En bekant till en bekant har köpt ett rödskimmel tinkersto som fått ett föl som...
Svar
1
· Visningar
1 247
Senast: em76
·
Islandshäst Hej! Lånade min systers så kallade islandsskrapa förra våren. Den såg ut som en liten 2-sidig stålkratta med breda tänder på ena sidan...
Svar
15
· Visningar
3 931
Senast: moli
·
Islandshäst Vad menas med Blup? :o :eek: :o
Svar
1
· Visningar
805
Senast: yew98fq
·
C
Islandshäst Lite nyfiken bara, när det står kvaltävling & det bara handlar om en endagars tävling, fast med alla klasser, även lätta klasser, får...
2
Svar
23
· Visningar
2 517
Senast: Båbbe
·
M
Islandshäst Jo nu frågar jag er här på buke om när vet man om isis fölet är en femgångare lr fyrgångare? Sen man det i stam tävlan lr hur ser...
Svar
12
· Visningar
2 220
Senast: chrysler
·
O
Islandshäst Är det någon här på Buke som har tävlat sin islandshäst på "vanliga" tävlingar, typ dressyr och hoppning, mot vanliga hästar? Vilka...
2
Svar
32
· Visningar
3 311
Senast: Real_Life
·
Islandshäst Kan någon vänlig själv förklara för mig vad det är? Jag tror jag har en aning men tror inte det är så /Jenny
Svar
7
· Visningar
7 838
Senast: sambaengi
·
R
Islandshäst Jag har ridit islandshäst sedan jag var 11 år och inte fören nu på senaste tiden har jag funderat över deras höga form. Är det...
Svar
14
· Visningar
1 585
Senast: _Viva_
·
G
Islandshäst Nu är det såhär att min Gauti börjar få skavsår på ryggen av sadeln Kari Flex som är en bomlös sadel. Rider med en vojlock under, men...
Svar
10
· Visningar
1 458
Senast: Gauti
·
Islandshäst vilken vikt har ni på era boots? finns det något märke som ni rekomenderar. använder ni dom bara när ni tävlar eller också när ni...
Svar
18
· Visningar
1 864
Senast: Filippan
·
Islandshäst Hoppas att moderator låter tråden ligga kvar här, då den endast är intressant för islandsfolket och kommer att bli bortglömd på en gång...
Svar
12
· Visningar
1 723
Senast: cristobal
·
N
Islandshäst Vad tkr ni om hennes gångarter? Tölt och trav.
Svar
1
· Visningar
962
Senast: mazarein
·
S
Islandshäst Sv: Med tanke på priser på islandshästardiskussionen...... Just när man ser sånt här så blir man irriterad över att den svenska aveln...
22 23 24
Svar
478
· Visningar
43 928
Senast: diny
·
D
Islandshäst När man pysslade med travaraveln så använde jag mig av en databas där man bla kunde se avkommor med just den hästen som pappa och den...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: chrysler
·
F
Islandshäst hej, på tävlingar har jag sett folk som tejpar hela hovarna med vit tejp på sina hästar (mest framhovarna tror jag). nån som vet...
Svar
19
· Visningar
2 784
Islandshäst Jag har en medryttare på gång, och då hon inte ridit islandshäst tidigare, men är väldigt erfaren på många andra sätt, så undrar jag om...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 623
Senast: Rák
·
U
Islandshäst Hjälp - nu är jag frustrerad. Började rida på 70-talet och fick lära mig militäriskt knäslut, hoppa och rida lätt utan stigläder med...
2
Svar
20
· Visningar
2 428
Senast: Rák
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V