Kniper ni med knäna

Sv: Kniper ni med knäna

Ibland kan de vara bra med med ordentligt knäslut, på vissa hästar när man ska tölta, måste man bromsa å gasa ordentligt för de ska bli nått ordentligt av de hela.. då brukar ja knipa med knäna, men inte för mkt så de blir för mkt bromsande.. Men annars är de bra som de är skrivet tidigare att hästen ska vara "fri" att röra sig.. så de är bara att föröka träna bort.. men ta inte bort de helt å hållet.. Ett litet knip är bra ibland:)

Liknande trådar

Dressyr Nu behöver jag dressyrbukes kunskaper igen. Dels undrar jag lite allmänt, men även lite mer specifikt. Hur sitter ni? Har ni benen...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 438
Senast: educat
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 128
Senast: cirkus
·
M
Träning Har börjat rida för en ny ridlärare nu, och det är ju intressant i och med att hon ser och påpekar andra saker än min förra. Nu fick...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: Persilja
·
Dressyr Flytta tråd om den ligger fel Hej! Jo som rubriken antyder har jag väldigt lätt för att knipa knäna. Vad kan man göra åt saken? Vill...
2
Svar
22
· Visningar
5 354
Senast: heroine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar