Kvaltävling

Sv: Kvaltävling

Tja det stämmer säkert. Men jag är inte så väldigt intresserad av att tävla till att börja med.

Min enda motivation för att tävla är att jag tidigare haft tid och ork nog för att vilja bli domare (och man måste ju uppnå vissa poäng för att ens få börja på domarutbildningen...). Numera orkar jag inte ens fundera på det. Vissa här vet vad jag jobbar med och de förstår kanske vad jag menar.

Just nu får hästverksamheten ligga på nivån att jag rider 1-3 dagar/vecka utan några som helst krav. Mer än så orkar jag inte pga mitt jobb... Tack och lov har jag en jätteduktig ungdomsryttare som rider min 17-åring bättre än jag någonsin har gjort. Han har superkondis, har muskler på alla de rätta ställena och en kondis som jag och tidigare ryttare på den här hästen bara drömt om!

Det faktumet att jag inte behöver oroa mig för pållen är förmodligen det enda som håller mig från att vara sjukskriven på lång sikt pga stress just nu...

Liknande trådar

Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 231
Senast: GoLightly
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka