travövergång?

Sv: travövergång?

Beror på vilken häst jag rider, vissa måste man vara övertydlig på så dom faller över i trav. Då reser jag mig upp och ger dom längre tyglar, men det varierar lite hur mycket jag länger dom. En häst jag brukar rida behöver jättelånga tyglar för att börja trava, sedan kan man korta upp dom men precis i fattningen behöver han lång tygel. Men min favorithäst sedan har jättelätt för traven, man behöver bara krama om honom med skänkeln så travar han (men istället har han jättesvårt för tölt...)

Sv: travövergång?

Lättar något och sänker handen samtidigt som jag säger "Trav" funkar för oss. Ibland räcker det med och sänka handen.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 867
Senast: JohannaB
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 973
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 980
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V