Ny bok - "Magnús metod"

Sv: Ny bok - "Magnús metod"

De har 2*0 fram och 3*0 bak. Vad har era hästar för skostorlekar?
Em, du måste skriva märke på skorna också - för olika fabrikat har olika storlekar! Å andra sidan, säger inte skostorleken allt, det beror ju på utlägg, längd traktarmar osv ;)

Balderum, svårt att se på bilderna men Snutts hovar ser trevligare ut för jag får en känsla av att trakterna är liksom framåtdrivna på Munnis bild? Dock som sagt svårt att avgöra av bilderna, och det är ju lite häst som syns.

Det jag tycker är lite lustigt är att inom islandshästvärlden diskuteras ofta framhovar, och deras utseende - bakhovarna debatteras inte alls lika ofta. OK, jag vet att hästen bär mera fram naturligt, men ändå.

F ö har jag vandrat ännu ett steg i bokvärlden; stora och fina "The Icelandichorse" pryder nu vardagsrumsbordet. Inte bara en skrytbok, finns väldigt mycket intressant från både nu och då.

Sv: Ny bok - "Magnús metod"

Den här tråden har ju fallit i glömska!

Ja, Munnis hovar ser lustiga ut där - vi skyller på mej som forograf. Eg är de jättefina o har fått beröm för hans hovar vart vi än farit. Snutts hovar har det varit problem med, det är nu de ser normala ut. Vid hovslagarbyte flöt de ut o den gamla hovslagarn fick komma tillbaka o efter ett år ser de normala ut igen.

Elin, jag mätte fel, från kronranden ja, men då är det ung samma mått som Magnus bok, men mina trakter är mindre än vad Magnus har. Mätte ju efter det här men glömde skriva in. Ca 8 fram o 3 bak i trakterna och beråt mot marken tror jag det var när jag tänker efter.

Munni har 3x0 fram o 4x0 bak, vilket skomärke vet jag inte, hovslagarn har med sej dem.

Är det viktigt ha "höga" trakter?? Mina är som jag minns fritt 1 cm mindre än Magnús hästar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 515
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 918
Senast: Derivata
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat