Töltövningar och tips

Sv: Töltövningar och tips

Vad tror du att en 10 åring kan egentligen??? :smirk:

Tja, om det hon skriver här inte är vad hon gör så kanske du ska förklara för henne att det är dumt att sitta och ljuga på nätet. Seriösa människor lägger tid på att svara henne, som du kanske sett.

Om hon däremot vill prata häst med andra i samma ålder finns ju numera Isisgnägg.

Bra att du förstår att OlleAtlas inridningsplan är ett mönsterexempel. Jag känner henne sedan tidigare och har alltid varit full av beundran inför hennes kloka hästfilosofi - vilket hon också vet. *vinkar till OA;) *

Bra! Hoppas hon lyssnar på dig. Det där med Isisgnägg är ju inte bara ett sätt för seriösa vuxna att få dissekera töltdetaljer i lugn och ro - det är ju också en MÖJLIGHET för de yngre att isischatta tills ögona blör...

Tja,
Bra att du förstår att OlleAtlas inridningsplan är ett mönsterexempel. Jag känner henne sedan tidigare och har alltid varit full av beundran inför hennes kloka hästfilosofi - vilket hon också vet. *vinkar till OA;) *

Ja, jag vinkar tillbaka så klart. Och känner mig stolt!

OA

Jag orkar inte läsa hela tråden hihi så jag vet inte riktigt vad som sagts, men ett tölttips är att få hästen att ha väldigt mkt vikt på bakbenen! annars blir det svårt för den, jag måste arbeta mkt med det på min lille =) Det är ju väldigt olika på olika hästar också! Hästen jag rider lektion på kan nästan inte trava, det är verkligen svårt att få henne i trav! Så jag får tölta och galoppera istället :) Å d e kuligare ;)

Liknande trådar

Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 927
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Dressyr hej! Är en tjej på 14 år som tävlar på lätt c-lätt b nivå i dressyr på min d-ponny. Tränar även vissa delar ur lätt A1, så har vi tur...
Svar
5
· Visningar
2 225
Senast: Emma2000
·
Islandshäst Okej, jag vet att det är jättesvårt att uppskatta ett marknadsvärde på en häst så det ska jag inte fråga om. Istället tänkte jag mig på...
Svar
18
· Visningar
4 648
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2