Sv: T2!

Självklart ska man själv bestämma vad man ska tävla i, men i detta fallet såg det HEMSKT ut och jag trodde att hästen fått stora blodiga sår på knäna (nåja, nästan) när ekipaget lämnade banan. I detta fallet kan jag ju direkt säga att detta förstörde hästen!

Har du 5,5 på tävling är du inte så dålig som du beskriver dig:cool:

Jag uppfattar nog inte att jag beskrivit mig som särskilt dålig, jag ville bara påpeka att det inte nödvändigtvis krävs en häst med lätt för samling för att rida T2.... min häst fixar ju till sin bärighet genom att springa "lite för fort" istället för att ha hög samlingsgrad.

Om det du såg var SÅ illa, så borde väl ryttaren fått en varning för att hästen inte var tränad för uppgiften eller nåt (har faktiskt sett en ryttare få det en gång - då gällde det femgång där en fet häst med tillhörande ryttare visade ett halvt varv i skritt samt fyra varv i varierande tempo grisepass....).

Nej, T2 finns inte i någon lätt variant, utan det blir till att tävla öppen klass med en gång. För min häst var det mycket lättare att börja med T2 - lätt tölt hade han INTE klarat när vi började tävla. Långsamt tempo tölt + tempoväxlingar var klart svårast för honom i början (och är väl det fortfarande, även om han numera kan).

Det finns lätt T2 men endast där det finns FYC-grenar...
då är det bara tölt på lös tygel på långsidorna (rids bl.a. på lag-sm)

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka