G
Gazzan
Sv: Flockens betydelse för islandshästen
Till att börja men kan ta ta ner dig från din kaxiga topp genom att meddela att det INTE är jag som bestäckt mitt sto.Jag köpte henne för 2 veckor sedan då var hon dräktig:smirk:
De bästa förutsätntingarna för en häst ÄR släpp den i skogen ge fan i att hantera den ALLS låt den bli en vildhäst och naturen sköter hand om hästen..
DET är så naturlig du kan erbjuda en häst nu pratar jag om HELA hästens liv!
Så alla hästfolk släpp era hästar i skogen sluta upp och rid!
Hör du inte hur du säger emot dig själv.. skulel hantering och uppfostran får en häst och bli dum och dryg=?
Är det denna syn du har på barnuppfostran med så tycker jag synd om dina barn..
Vadå hanterar du inte dina egna barn elelr uppfostrar dom?? har du fri barnauppfostran eller??
Låter du dagisbarnen uppfostra ditt barn istället för du??
Du säger ju emot dig själv.. det spelar INGEN roll NÄR du hanterar en häst.. skulel en häst som du säge rbli odräglig för du hanterar den.. då skulel ju fan ALLA islandshästar OAVSÄTT ålder vara odrägliga..
SÅ din häst är odrägligt enligt dig själv..
FYYYY på dig sluta upp å hantera den och rid för jösse namn inte hästen.Utan köp en häst släpp den på lösdrift och låt den gå där tills den dör..
KOlla till hästen lite då och då, avmaska och verka vid behov:smirk:
Ha du sån hästhantering så har jag min
Eller låta bli att ta föl om man inte kan erbjuda den kommande hästen dom bästa förutsättningarna
Till att börja men kan ta ta ner dig från din kaxiga topp genom att meddela att det INTE är jag som bestäckt mitt sto.Jag köpte henne för 2 veckor sedan då var hon dräktig:smirk:
De bästa förutsätntingarna för en häst ÄR släpp den i skogen ge fan i att hantera den ALLS låt den bli en vildhäst och naturen sköter hand om hästen..
DET är så naturlig du kan erbjuda en häst nu pratar jag om HELA hästens liv!
Så alla hästfolk släpp era hästar i skogen sluta upp och rid!
Hör du inte hur du säger emot dig själv.. skulel hantering och uppfostran får en häst och bli dum och dryg=?
Är det denna syn du har på barnuppfostran med så tycker jag synd om dina barn..
Vadå hanterar du inte dina egna barn elelr uppfostrar dom?? har du fri barnauppfostran eller??
Låter du dagisbarnen uppfostra ditt barn istället för du??
Du säger ju emot dig själv.. det spelar INGEN roll NÄR du hanterar en häst.. skulel en häst som du säge rbli odräglig för du hanterar den.. då skulel ju fan ALLA islandshästar OAVSÄTT ålder vara odrägliga..
SÅ din häst är odrägligt enligt dig själv..
FYYYY på dig sluta upp å hantera den och rid för jösse namn inte hästen.Utan köp en häst släpp den på lösdrift och låt den gå där tills den dör..
KOlla till hästen lite då och då, avmaska och verka vid behov:smirk:
Ha du sån hästhantering så har jag min
Senast ändrad av en moderator: