Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Jag funderar på att kanske hoppa lite då och då med min häst, bara för variationen och för att ha lite kul. D v s har inte sikte på att...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Smokey
·
J
Hoppning Hej på er alla kunniga=) har precis köpt en 3-årig Tinker som redan var inriden när han kom till mig. För skojs skull så provade vi att...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: FT_ryttare
·
S
Hoppning läste lite i en av de andra trådarna här på forumet, där tog man upp hur högt det får vara i en 110 klass inne på banan, där ibland stod...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Kolsyrad
·
M
Hoppning Idag har jag tävlat km. Jo, på proppen stod de då 1.m o 1.10m, men det var verkligen inte de höjderna! Det var typ 1.25 m eller nått...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 125
Senast: trazel
·
Hoppning Hej alla! behöver era tipa och synpunkter nu!;) Jag har precis såld en c-ponny. En pigg och glad tjej som är mycket känslig och...
2
Svar
21
· Visningar
1 915
Hoppning Ska på min första regionala imorn och undrar när man senaste måste ha vet.besiktigat? 1h innan man startar är det va? Har inte TR här :(...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: kopparberg
·
M
Hoppning Vad är erfarenhet, har importhästarna sämre hållbarhet än våra svenskuppfödda hästar? Många runt mig hävdar det, speciellt att hästarna...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 129
Senast: Wembley
·
M
Hoppning :crazy:hej,jag har en häst som heter millan och när hon kom till mej var hon en problem ponny och rida,men nu är hon okej.För ca6...
Svar
11
· Visningar
1 382
Senast: Millan_gulligast
·
R
Hoppning Har fått hem en ny sadel som i min smak är på tok för ljus, ser inte bra ut i och med hästens färg heller! Så nu tänkte jag försöka få...
Svar
5
· Visningar
1 356
Senast: Weataz
·
W
Hoppning Några tips på bett till okänslig häst i munnen. Stor stark hoppar 145,150 klasser gått på de flesta bett just nu tredelat sprenger med...
Svar
4
· Visningar
1 276
Senast: Katleen
·
Hoppning Jag får hem en londonfärgad hoppsadel på prov till veckan. Alla mina prylar sen tidigare är svarta.. Hur matchar jag bäst? Antar att...
Svar
19
· Visningar
2 857
Senast: kopparberg
·
E
Hoppning Hur lägger ni upp eran årsplanering? Jag funderar på att dela upp året i 6veckors perioder med ett huvud mål/fokusområde och sedan...
Svar
6
· Visningar
1 294
Senast: DreamOn
·
L
Hoppning Korsning Lipizzaner-welsh. Har läst på nätet om att Lipizzaner inte är någon vidare hopphäst. Någon med erfarenhet?
Svar
11
· Visningar
1 866
Senast: loch
·
Hoppning har en prestige golden star till min häst nu men känner att jag själv inte trivs med den sadeln. finns det något annat märke/anna sadel...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: Baddy96
·
S
Hoppning Har köpt en häst från polen som är tänkt att hoppa med, jag tror han har tävlat förut, finns det nån sida i polen där man kan hitta...
Svar
11
· Visningar
1 492
Senast: Sellan
·
Hoppning Nån som har tips på bästa sätt att få rent resåren på en förbygel, har en med väldigt ljus resår som är ganska smutsig nu...Nån som har...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: IterBis
·
Hoppning Någon.som.man.vet.vart.man.får.tag.på.ett.knäskydd.till.hästen.jag.kan.ha.när.jag.hoppar??Har.aldrig.sett.nått.sånt.så.därför.frågar.jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 421
Senast: norpan85
·
B
Hoppning Hej! Jo, nu är det så att jag har lite problem med att ge eftergift när vi hoppar. På min förra ponny så gav jag eftergift automatiskt...
Svar
8
· Visningar
1 326
Senast: sweetpanter
·
L
Hoppning min kära häst vägrar hela tiden. i bland går det jätte bra hoppar 2 omgångar 1,10 felfritt och han älskar det, MEN så kommer det helt...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 796
Senast: sweetpanter
·
I
Hoppning har nyligen bytt till en sån och har inte full koll på vad man får och inte får ha. så nån som har koll?
Svar
18
· Visningar
5 287
Senast: Arwyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.