Knäskydd??

Sv: Knäskydd??

Undrar hur hästen och skapt och hur mystisk teknik den hoppar med om den river med KNÄNA?

Kan någon visa bild på en häst som gör det? En bild på en häst som iaf har knäna nära en bom?

Men herregud...Hur många ggr ska jag behöva säga det! Min häst river INTE MED KNÄNA!
Han fick EN smäll EN gg när vi va å tävla då de blev EN miss då detta hände. Om du läser de andra inläggen så ser du. Jag startade den här tråden för att få hjälp att få tag på ett knä skydd. Och jag har aldrig påstått att min häst river med Knäna så jag vet inte var du får det ifrån?

Nu har jag fått tag på ett knäskydd och tänker inte disskutera detta mer....

Men sparris, nu får du allt säga som det är, att du hoppar din häst dagligen banor på 1.50 och att han river i stort sett hela banan med KNÄNA. Och att sist du hoppade så var det i paddocken med massor av snö, man orkar ju inte bära in alla hinder så det är ju bara att brodda på och det var då han kom fel in på oxern på 1.50 pga den där attans isfläcken som var precis innan hindret. Och iom att jag då ville att hästen skulle hoppa upp sig bättre hade jag ju vänt på plankan så han slog i knäet extra hårt, så det var ju himla otur, nu när jag tänker efter borde jag ju iof sandat precis innan hindret, men jag såg ju inte isfläcken pga snön.

Nä skämt å sido, tråkigt att folk inte kan läsa vad man skriver eller hur? skönt att det löste sig tillslut

AH...de.kan.ju.bero.på.det!;)
Haha.TACK!!!:)
Ja.fick.ju.tag.på.ett.tillslut!!!
Du.ska.inte.åka.å.titta.på.söndag.då??

Vart ska du då? Man har ju noll koll på tävlingar nu när hästarna inte är igång.. Är ju ledig så är det i närheten så åker jag

Undrar hur hästen och skapt och hur mystisk teknik den hoppar med om den river med KNÄNA?

Kan någon visa bild på en häst som gör det? En bild på en häst som iaf har knäna nära en bom?

Det var hästen jag nämnde o inte norpans häst som rev med knäna. Tja, du hade förstått om du sett det ;) För het, för flack, för högt tempo o ingen rygg, då är det lätt att dra med sig bommar och lätt att inte hinna få upp knäna. Tekniken fö var det inga fel på men just det ekipaget passade väl inte så väl ihop.

kl

Kika på knäna på denne legend!
JWhitakerMILTON22en03.jpg

tänkte också bara tillägga att ett knäskydd som i travet är ämnat för höger ben kan du inte ha på vänster då den sitter fel i så fall. eftersom det finns en liten "klump" på insidan av knäskyddet som ska hålla det på plats.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupen i hoppning från Stuttgart. En anrik, utmanande deltävling som alltid brukar locka de främsta ryttarna – med flera svenska...
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Startfältet i den internationella hoppningen är komplett. Det är några nya ansikten och en rad publikfavoriter som kommer till Sweden...
Svar
0
· Visningar
39
Senast: Gunnar
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka