Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst -> att det inte bara är huvudet som är fel på min häst nu. Som ni kanske vet importerade jag ett sto från island för ingenting förra...
2
Svar
28
· Visningar
3 306
Senast: Freyr
·
L
Islandshäst Jag funderar på att betäcka mitt sto men är orolig att hon kanske är för liten för att få ut fölet. Hon är ganska lite och nätt, inte så...
Svar
12
· Visningar
2 491
Senast: Muninn
·
J
Islandshäst hejhej jag har en islandshäst som är ganska svankryggig och jag undrar om det går att arbeta upp den;) Jag har fått förslag av en...
Svar
3
· Visningar
1 175
Senast: Carla
·
J
Islandshäst hej igen, undrade lite snabbt hur jag vet vad hästen ska ha för "gr" på sina boots.Det står ju tex.110gr men ja, jag förstår helt änkelt...
Svar
8
· Visningar
1 476
·
H
Islandshäst Hej. Jag undrar om någon testat h--ks mankniv "combo" någonting, till pälsen istället för att raka hästen? Tror ni det skulle funka att...
Svar
6
· Visningar
1 159
Senast: skuggi
·
D
Islandshäst Hej! Om en islandshäst inte vill tölta hur gör man då? Går det helt enkelt inte att lära den? Är det någon som vet så berätta...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 668
Senast: chrysler
·
C
Islandshäst Skriver här då det finns vissa regler om bredd på skorna när man ska tävla islandshäst. Finns det ngn som kan rekommendera hästskor...
Svar
13
· Visningar
3 726
Senast: Boj
·
A
Islandshäst Hej jag undrar jag har betäckt mitt islandssto som är brunskäck med en svartskäck är det 100% att det blir ett skäckföl eller? Någon som...
Svar
15
· Visningar
1 442
·
B
Islandshäst Som rubriken lyder, är det någon som har det så här ? Hur funkar det och vad använder ni för täcken ? Hur mycket har ni klippt?
Svar
15
· Visningar
1 318
Senast: Grettir
·
Islandshäst Vilka märken har raka bommar och är vida (från ca 110grader och uppåt) ??
Svar
18
· Visningar
1 797
Senast: Ökenvind
·
G
Islandshäst Ngn som ska få hem en häst från island den 21 november ?:)
2
Svar
30
· Visningar
3 137
Senast: Skolli
·
M
Islandshäst Hur botar ni era islandshästars fång? Vilka mediciner? Metoder? tacksam för svar...
Svar
6
· Visningar
1 491
Senast: kajmar
·
B
Islandshäst Heej!! Jag har en islandshästar som är 25år. Brukar gamla islandshästar fysa om det är jättekallt (inte klippas)???
2
Svar
21
· Visningar
2 372
I
Islandshäst Någon som har ngn avkomma efter honom? Eller har ridit en? Berätta hur dom är osv. Funderar att betäcka mitt sto med honom.
Svar
1
· Visningar
1 208
T
Islandshäst Tjenare. När jag rider min sköthäst så han vi lite problem med ridningen. ´Det är ett 12årigt sto som är mycket envis och dominant av...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Boll_93
·
N
Islandshäst hejhej.. jag har lite funderingar på vad man kan använda för bett på islandshästar. Jag brukar rida på ett tredelat men har fått...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 708
Senast: Gauti
·
J
Islandshäst varför använder man boots på islandshästar, asso vad "händer" om man använder dom och så undrar jag om någon kanske vet vad det finns...
Svar
5
· Visningar
988
Senast: Dressyr biten
·
C
Islandshäst Såg på sharpmans hemsida att de ska ha ett stort utbud av ridbyxor. Är det någon här som köpt/sett ett par bra/billiga islandsridbyxor...
Svar
11
· Visningar
1 362
Senast: COQ
·
  • Omröstning Omröstning
Islandshäst Med tanke på den livliga debatt som varit, hur vill du att den framtida avlen i Sverige ska bedrivas? Jag har avsiktligt utelämnat...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 019
Senast: Boj
·
J
Islandshäst jag rider en gammal liten islänning som har många olika gångarter.. och jag känner ju ungifär vad det är han går i men jag undrar hur...
Svar
6
· Visningar
1 092
Senast: jessikatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka