Flyget 21 November

Sv: Flyget 21 November

Så här står det på norrköpings hemsida iaf:

Sedan oktober 2007 ankommer det islandshästar till Norrköping varje vecka. Icelandairs Boeing 757 landar varje onsdag med mellan tjugofem och trettio hästar hos oss på Norrköping flygplats.

Vilket ju borde betyda att det har landat ett även denna vecka! :)

16951100.jpg

16921456.jpg

Hej, här är min nyimporterade gullplutt. Ylur heter han och är hingst, han kom hit den 14 november 2007. Han har varit avelshingst hos en bonde som födde upp honom på Island, var bondens jätte fina ridhäst.
Hans avkommor blev så fina, så dom bedömde honom utan träning och han blev iallafall godkänd men han ska visas om. Bilderna togs några dagar efter hans ankomst.:) / Jeanette

Senast ändrad:

Jaha, okej. Jag trodde att du hade någon avkomma eller så efter min eller Faldur.

Äntligen har flickorna kommit!!!! Ville inte ringa o kolla med Kalle M änn en gång om mina hästar säkert va me på flyget 12.12 men visst var dom med och nu äntligen går dom här hemma i hagen. Jätte trötta efter allt resande och alla nya intryck men åtminstone jag känner mig lättad över hur bra allt har gått.

Liknande trådar

Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
621
Senast: Hello
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: Ajda
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 161
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
5 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka