Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Startar den här tråden mest för att få lite inspiration och ídeér. Tänk er att ni ska mjuka upp en väldigt stel häst (5-gångare), som...
2
Svar
36
· Visningar
6 788
Senast: isfrida
·
L
Islandshäst Hej, visst är det så att nu har man ändrat tävlings grenarna till ex T6 T7 T8 T9 m.m och att det inte finns nån lätt klass kvar osv...
Svar
5
· Visningar
1 157
Senast: pemblan
·
O
Islandshäst Hejsan! tänkte fråga lite ang tölt tävling och 4-gång. såg att det ska ändras till T5 och V5 och allt vad det var men undrar vad det...
Svar
8
· Visningar
1 550
Senast: chrysler
·
Islandshäst är det nån som har tagit in häst från norge som kanske kan svara på mina frågor?? jag ska ta med min häst hem till sverige.. har köpt...
Svar
6
· Visningar
1 767
Senast: Draumsyn
·
I
Islandshäst Hej hopp Har betsällt nya G-boots,:) som inte har kommit än...:mad: Anyway... :d Vad har du för boots på din häst? Vad gör dom för...
Svar
8
· Visningar
1 102
Senast: Linisen
·
I
Islandshäst Hur frå man en femgångare med stark tölt att trava utan att behöva springa så fort? Han kan trava utan problem men han springer iväg...
2
Svar
21
· Visningar
2 630
Senast: Satsumas
·
H
Islandshäst En av mina isisar har inte så bra vilja, framåtbjudning. Det känns som om jag provat det mesta (galopprace, hoppning, klättring osv..)...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Muninn
·
E
Islandshäst Min häst böjer på sitt huvud när han inte vill tölta. Det går att hålla i en pisk men då blir han galen och vill galopera/skena iväg...
Svar
2
· Visningar
1 241
Senast: Hrisla
·
E
Islandshäst Hej Vi ska byta stall så vi ska åka med min häst i en transport. Han är ju en islandshäst. Behöver man ha transportskydd när man ska...
Svar
13
· Visningar
1 407
Senast: Svalan
·
Islandshäst Under tiden jag hade lille Grunur på lösdrift blev det tyvärr inte mycket ridning, då man inte var där varje dag. Nu har han bott i sitt...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Linda.B
·
Islandshäst Har ni hunnit läsa Anette Svenssons insändare i Ridsport (som kom till prenumeranter idag och i affären på måndag)? Hon tar upp mycket...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 159
Senast: Nicke
·
Islandshäst Jag förstår INGENTING! Har läst så mkt om att de flesta islandshästar är megabreda och har bomvidder på väl över 100 grader. Har på...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: Linda.B
·
Islandshäst Då jag ska snart ska åka iväg för ett jobb som innebär att träna hästar hela dagen, har jag kommit underfund med att jag behöver köpa...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Yoshi
·
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: Svalan
·
Islandshäst Hur får man hästen att tölta? Testat att söka men ja, det gav lite för många svar (jag är kass på att söka ja...). Är en rätt van...
2
Svar
31
· Visningar
3 030
Senast: Silkisif
·
Islandshäst har fin skritt trav och galopp och är mjuk samt i fin form. Nu undrar jag hur jag ska göra för att så att säga hitta tölten? Han är...
Svar
10
· Visningar
2 229
Senast: turbofling
·
Islandshäst Var korkad nog att glömma sulorna senast hovis var här, fick åtminstone i brodd, men finns det något man kan göra för att slippa styltor...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 195
Senast: Gauti
·
J
Islandshäst Hej! Undrar om man får tävla med det? Tacksam för svar! MVH Frida :banana:
Svar
10
· Visningar
2 159
Senast: Freyr
·
Islandshäst jag skall köpa häst och funderat på om det är smart att importera islandshäst från island? risken är ju att de kan få exem. Ni som har...
2
Svar
20
· Visningar
2 260
Senast: Gauti
·
I
Islandshäst Skulle vara intressant att veta vad andra har för vikter på sina viktboots? Både vid tävling och träning om ni nu har olika;). Det...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 761
Senast: Freyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar