Mjuka upp stel häst

Sv: Mjuka upp stel häst

Han lyckades!!!!:love:
Vi hade ett givande ridpass!!!:rofl: Jag är så glad! Han var pigg och posetiv hela tiden! Vi lyckades till och med med en lyckas skänkelvikning!!!! :love::rofl:;):D Tack för alla fina tips!!! :bow: Det verkar som han känner att jag har massor på lager så det är bäst att han gör som han ska!!! :D;)

Samma med min sega häst, om man håller på o grejar mkt, ställer hit o dit, ryggar, gör halter o starter, ja kommer hon igång med sitt lyssnande bättre.
Alltså att man rider aktivt

Imnir blir mera uppmärksam när jag ryggar på honom!!!:rofl:

Håller med! En aktiv ridning med massor av halvhalter, halter, tempoväxlingar och en del ryggningar och sidförande gör hästen uppmärksam. Men allt måste förståss gäras med stor aktivitet från ryttarens sida. Tycker det funkar på de flesta hästar som behöver lyssna mer på ryttaren, både de som är sega och de som försöker springa ifrån arbetet!

vad roligt att det funkade med att mjuk upp honom...:)

hade han hosta????
vad tråkigt!!:cry:

Ja:( Jag är förkyld och han har hosta! En annan medryttare trodde först det var astma! Men tydligen är det en infektion i luftrören så han ska till vetrinären snart. Men Det kom rätt lägligt efter som hästarna har vilomånad i noverber, så det drabbar i alla fall inte ridningen så mycket! Men jag vill att han ska bli frisk! :cry:

ja stakars dig:(
du får tänka positivt...
att det inte var asma eller hur ?

krya på er!;)

Tack så mycket! :) Jag håller på att bli frisk men inte Imnir! ;) Jag tackade gud när jag fick veta att det inte var asma! Kan man rida en häst som har asma?

jag vet faktiskt inte... ska ta reda på det.
det kan vara bra att veta

vad bra att du iallafall är frisk!!!:rofl:

Nu har han varit hos vetrinären! Det var backit! Jag vet inte riktigt hur det stavas, men men! :) Han har nog reagerat på något i stallet, vi vet inte vad men hästarna ska stå ute hela tiden och stallet ska STOR städas. Jag kommer få göra det :crazy: :rofl: Men han kommer att bli bättre! Haha jag tycker synd om ägaren! Hennes hästar hatar att bli lastade så hon hade en pers när hon skulle ta tre hästar till vetten på två dagar :rofl: Och hennes hund ska opereras. Så hon kommer att vara väldigt mycket hos vetrinären, tur att hon har mycket pengar! :p

Det är min häst i ett nötskal det där :D
Det har varit mycket volter, serpentiner, har börjat lite på skänkelvikning och sånt (men det testar vi bara lite då och då, inget vi håller på och ragglar igenom hela dagarna), ställningen och lite sånt. Har börjat ta det i tölt/trav nu, han har haft "semester" nu, har inte haft möjligheten att kunna rida på några veckor, så får se hur han är när jag kommer upp i sadeln. :crazy: :eek:

oki,,,
det var länge sen jag var inne här men
har han blivit bättre med sin hosta?
kram isfrida:banana:

Han är helt frisk nu ^^ ( Tack och lov ) :bow: Hostan höll i sig i typ en månad men nu så hostar han inte eller andas tungt. Han tog i så mycket så att han prutta när han hosta. Det låter kanske roligt men det var det verkligen inte. Det lät som han skulle hosta upp alla sina innre organ. Just nu har han vila och han har blivigt jätte tjock^^ ( Han var lite underviktig förut så nu är han väl mer normalviktig ) Men med all vinterpäls så ser han väldigt tjock ut. :) Men efter han blir skodd nästa vecka så ska jag sätta igång honom igen. :D

guu va kul!!!! asså att han blir bättrre;)

kram

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 561
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
812
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar