Vad har ni för vikt på era viktboots?

Sv: Vad har ni för vikt på era viktboots?

Har Jacson 230 och 290 gram. Har inte använt dem så väldigt mycket, eftersom hästarna inte verkar bry sig (=bli bättre) med dem på. Men antagligen beror det på att de båda varit ganska framtunga. Nu går de båda bättre, så kanske vi borde testa nu om det märks nå´n skillnad.
Många klagar att de inte hålls på - det har vi inte haft nå´problem med. Har hållts bra på båda hästarna i alla gångarter (då när vi använt dem...). Remmarna börjar bara se ganska "spruckna" ut så få se hur länge de håller...

Har jag redan svarat på denna tråden? :o

Kan göra ett till i såfall.. ;) Brukar inte använda boots så mycket. Den ena hästen kan bli döv och inte fatta meningen med bootsen, men på träningar och kurser och lite egen träning använder jag bootsen som är 140 g, och ibland dom som väger 240 g.
Dom sista som jag nämde har jag alltid på tävlingar om jag inte glömt dom någon gång! :o

Då får du ifrågasätta tävlingledningen på de tävlingar du varit på, för precis som Brandybus säger är det enligt FIPO (som gäller på alla oficiella tävlingar och de flesta inofficiella med) 300 gr/ben.

/Malin

Liknande trådar

Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 331
Senast: Murray
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 561
Senast: Raderad medlem 149793
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka