Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Vilket täcke är eg. bäst när man vill att hästen skall torka? Jag är ju van vid att slänga på hästen ett fleecetäcke när man vill att...
Svar
16
· Visningar
1 689
Senast: Draumsyn
·
M
Islandshäst Nån som vet ifall det finns någon hingst efter denna i avel, hur har avkommorna varit? Visserligen gammal hingst nu men men ....
Svar
4
· Visningar
1 297
Senast: Freyr
·
I
Islandshäst Kan ni inte skriva några rader om era Garpur-avkommor? Jag har ett sto, Binna från Strand, som är efter honom. Hon har bra...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Ishest
·
Islandshäst Jag har bestämt mig för att starta pållen i en enklare träningstävling till våren, nu när han har fått till sin underbara tölt och trav...
Svar
17
· Visningar
1 288
Senast: chrysler
·
Islandshäst Till våren kommer vårat föl från Island. Han är då ung. 1 år gammal. Jag har några bekanta som har köpt föl från Island och deras...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: fettso
·
F
Islandshäst Jo det är så att jag funderar på att köpa en islandshäst, helst en svenskfödd,för man har ju hört en del om "eksemrisken" på importerade...
Svar
15
· Visningar
1 489
Senast: Gauti
·
K
Islandshäst Vad betyder alla tävlingsgrenar? Alltså t1 t2 osv?... Hur många finns det och vad betyder det? Hoppas nån förstår vad jag menar :crazy:
Svar
13
· Visningar
1 313
Senast: Naggur
·
Islandshäst Hej Jag har ett problem med in sadel. Den glider fram varenda gång jag rider. Har prövat spänna åt mer men jag vill ju inte dra åt...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 942
Senast: chrysler
·
G
Islandshäst Ja, jag är på jakt efter ett nytt träns åt Gauti. Nu har han bara ett vanligt utan pannband och utan käkrem. Han har en nosgrimma till...
Svar
16
· Visningar
1 692
Senast: Gauti
·
Islandshäst Blir era hästar "knäppa" nu då de sk sätta vinterpälsen? Tycker att energin i hästarna är mindre kontrollerbar nu, än bara för någon...
2
Svar
25
· Visningar
5 701
Senast: Ichigo
·
O
Islandshäst Hej, har provat en rad olika sadlar inklusive "islandssadel" känner mej mest komfortabel i en allroundsadel. Kan ej riktigt förstå...
Svar
16
· Visningar
2 562
Senast: ajam
·
S
Islandshäst Jag har aldrig varit mycket för att täcka hästen i tid och otid. Hon har fleecetäcken efter svettiga ridpass och när hon ska torka upp...
Svar
12
· Visningar
1 191
Senast: Skuggabaldur
·
L
Islandshäst Skulle behöva lite råd nu! Stellan har aldrig haft större problem med eksem. Han har haft lite lite på sommaren men då har det alltid...
Svar
16
· Visningar
1 733
·
L
Islandshäst ;););)Hej! Jag undrar hur ofta ni tycker att man ska rida i en paddock? (stavas?):o då jag har en skogsmulle men även lite skojj...
2
Svar
22
· Visningar
3 204
·
Islandshäst en nyfiken fundering, vid vilka grader slänger ni på täcken och vad har ni för täcken? tex -10 grader - 15 grader -20 osv.... :confused:
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 343
·
K
Islandshäst Färg är något som jag tycker är spännande, men jag kan inte alls mycket om det.. Mitt bruna sto Glimra ( efter en svart/brun hingst...
Svar
16
· Visningar
1 711
Senast: Mist
·
R
Islandshäst Jag er nog inte den ända som har en stark sida och en mindre bra.det har nog många. men jag undrar om man kan jämnställa siderna jag är...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: OlleAtlas
·
Islandshäst kan svenskfödda unghästar 3-4 år klia av sig man på sommaren utan att ha eksem. detta fenomen upptäder 1 gång när dom är unghästar och...
2
Svar
32
· Visningar
3 271
·
Islandshäst Hej jag har varit och tittat på ett sto och vill gärna höra med er om vad ni tycker om stoets exteriör. bild1 bild2 bild3 bild4...
Svar
12
· Visningar
1 203
·
Islandshäst Har ni några bra tips på täckesmärken(regn/vinter) som har modeller som kan passa en islandshäst med breda bogar? Jag får på min vallack...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka