Använder ni täcke på era isisar???

Sv: Använder ni täcke på era isisar???

Läste i en annan tråd att hästens komforttemperatur ligger på -20, så det behövs nog inte täcke särskilt ofta.
Jag lägger på om hästen är genomsvettig och det blåser kallt, men då ett svettäcke.
Nån gång har jag täckat före ridning vid nederbördsvarning (för att lägga sadeln på torr häst.)

Sv: Använder ni täcke på era isisar???

Vi använder bara regntäcke och det bara om det är snöstorm elle när de ska släppas ut i hagen efter ridning på höst och vinter.

/Jenny

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
289
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
938
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka