Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Hoppning Jag ska köpa ny ridkavaj som jag kan både hoppa och rida dressyr i. Jag vill ej ha en begagnad utan en helt ny. Och nu undrar jag var...
Svar
11
· Visningar
1 627
Senast: Saagaa
·
S
Hoppning Heej jag undrar om uppklassningspoängen från 2007 gäller fortfarandee?? för mina kompisar säger att dom försvinner varje år? Jag...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: Svintan
·
Hoppning haha dressyr forumet hade en sån här tråd så då kan ju inte vi vara sämmre :D var hittade ni eran häst? genom bekanta, tidningen...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
10 856
Senast: Lina_kj
·
Hoppning Det kanske finns endel folk här som ridit ponny innan eller som iaf har erfarenhet både av ponny o häst framhoppningar på lägre (läs 90...
2
Svar
21
· Visningar
2 469
Senast: farm
·
Hoppning Red för första gången med magplatta i onsdags och min häst var jätteirriterad på plattan. Eller så var det en älgloppa men jag hittade...
Svar
10
· Visningar
1 153
Senast: Taladinn
·
T
Hoppning Vad tycker ni om märket?? Är kvaliten bra eller dålig? Vilka internet återförsäljare finns det? (webbutiker)
Svar
11
· Visningar
1 415
Senast: Långnos
·
D
Hoppning Jag ska nu till sommaren gå och utbilda mig till ridinstruktör. Problemet är bara det att för att kunna klara "intagningen" måste jag...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: Dark_Dream
·
Hoppning Någon som har koll och på rak arm vet vad som krävs för att få rida elit-tävling på häst (hoppning). Har för mig att det är ett visst...
Svar
18
· Visningar
2 451
Senast: bapro
·
Hoppning Jag har hört att man får rida avd B även på en häst som egentligen är för gammal för detta. Stämmer det? och finns det några särskilda...
Svar
5
· Visningar
1 319
Hoppning Hej:) Hur ser ni att en häst har bra hoppteknik ? Hur vill man att en häst ska hoppa för att man ska kalla den "bra"? Vad kollar man...
2
Svar
21
· Visningar
4 883
Hoppning Funderar på om man skulle skaffa en. MEN...vilken ska mna köpa och var finns dem. Släng gärna in en bild och lite tips! Är det...
Svar
7
· Visningar
1 371
Senast: MaRomer
·
A
Hoppning Vad har ni för sadlar på era hopphästar? Ska ge mig ut på sadeljakt, men kan vara skönt att höra vad andra föredrar! :)
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 449
Senast: Netlimit
·
T
Hoppning Som rubriken lyder. Vilken är bäst? För/nackdelar? Visa gärna bilder på era sadlar.
Svar
14
· Visningar
3 246
·
O
Hoppning Vad använder ni för magplattor till era hästar? jag har nämligen en helt vanlig magplattegjord och den får min häst skav av precis...
Svar
11
· Visningar
1 497
Senast: Baddy96
·
M
Hoppning Hejsan Hoppsan. Har ni några bra tips på tävlingsstövlar till hoppning? :) Leta gäran på en bild! Tack :D
Svar
4
· Visningar
961
·
Hoppning Ja.. alltså inte hästen utan det är jag som är lite snabb i svängarna :crazy: Jag hoppar enligt min tränare (känner det själv oxå) av ca...
2
Svar
28
· Visningar
2 789
Senast: johannaaaa
·
L
Hoppning HEjsan. Vill fixa lite hemmagjorda hinder som jag kan hoppa med en D-ponny! Det skulle vara kul och bra om du la ut några bilder elr...
Svar
1
· Visningar
3 661
Senast: Nitronom
·
T
Hoppning VARFÖR får barn som inte kan rida använda sporrar?? Jag använder själv hjälpmedlet mycket sällan och tycker att man i första hand ska...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
16 738
Senast: Skrutt
·
A
Hoppning Är det någon som har ett bra tips på hur man ska lära sig avstånd= galoppsteg mellan hinder? Jag lär mig aldrig:)Vet att det är ca 7 m i...
Svar
5
· Visningar
1 902
Senast: weeh_
·
B
Hoppning Hej! Är det någon som har erfarenhet av Feejump Collar hjälptygel ? Funderar på att köpa en sådan , men eftersom att den är ganska...
2
Svar
34
· Visningar
6 014
Senast: Tindiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar