Sv: Var hittade ni eran hopphäst?
Mamma är hovslagare och skodde Lillan.
jag hade lämnat tillbaka min c-ponny som ja hade på foder för senare köp men som dom sen inte skulle sälja (
, fast det är en helt annan historia). Provred nåra hästar i sundsvall (när vi lämnade tillbaka Lattjo) och en var bra, men hade inget klick!:/
Mamma skulle hämta mig från skolan en gång och då sa hon att hon hade med sig ridkläder och att jag skulle provrida en ponny då. Så vi åkte å provred.
mamma hade precis vart och skott henne och då hade ägaren sagt att hon precis brutit med sin sambo och hon hade inte råd att ha kvar Lillan längre. Så hon skulle nog sälja... fast hon var inte ute på annons än (hon köper hästar, rider till dom och sen säljer). Mamma gillade lillan och trodde att hon skulle passa mig (hehe ja skulle aldrig få köpa en häst som är dryg att sko... lillan e dryg men vääldigt charmig
)
Så ja fick provrida. Det va en måndag. Lillan var 6 år och ja (nej, inget dressyrfan och ganska kass då) fick lätt henne i fin form. Jag kunde inte fatta galopp i höger varv på henne och jag provhoppade bara ett typ 50-60 cm högt kryss av björkpinnar. Men jag fastnade!!
den andra som var bra hoppade banor på 130 och enkelhinder på 140. Utbildad LA dressyr och jättesnäll och känslig. Snygg va hon också.
Inget klick.
lillan kunde typ ingenting förutom att gå på spåret i snygg form och hade vilja av stål och var mkt modig!! hade lång rygg och var inte speciellt vacker.
Klick!
och nu har jag Lillan som bästa kompis och hon är jätteduktig!! envis, men underbar vissa dagar
sorry att det vart långt, men det var en slump att jag hittade Lillan!!