Var hittade ni eran hopphäst?

Sv: Var hittade ni eran hopphäst?

På en ridskola :angel:.
Hon passade inte in, jag tog henne på foder och sen köpte vi henne.
Jag som inte skulle ha egen häst, och inget sto. :p

Nu är ju inte min någon superhopphäst, men lite hoppning ska vi ut på iaf .. :angel:

Jag köpte henne av min ridlärare. Hade henne på foder först lite mer än ett år och fick ta över henne sen, eftersom ridläraren ändå inte ville ha henne :p

Fjordingen tävlade jag endel hoppning på och henne köpte jag från ridskolan.

Så allt från samma ställe :D

första cponnyn, en annons i lokaltidningen, aldig mer.. haha
den andra cponnyn hade min tränare importerat till försäljning så honom köpte vi av henne
första dponnyn hittade vi genom en annan tränare
den sista dponnyn importerade vi från irland

den nuvarande hästen (kom igår) fixade en bekant så vi skulle åka ner till kungsbacka & prova ett gäng hästar, på vägen dit smsar hon vi skulle till & frågar om vi vill prova en annan på vägen, & ja de gjorde vi, nu står hon här istallet & mumsar hö :)

Allt började med att jag skulle ha en foderhäst..och hörde oss runt lite..
Och sedan visade det sig att en bekant till oss hade en annan bekant som skulle ha bebis..och tänkte då lämna iväg sin häst..och jag åkte och prova den..men var lite tveksam till den ibörjan eftersom den inte alls kunde mycket för sin ålder och så..men tog den till slut! Vilket jag verkligen inte ångrar idag! Efter 6 månader som foderhäst så köpte vi den! Och han är helt underbar! :D

Jag hittade min nuvarande hos uppfödaren som oxå är en bekant. En gemensam kompis tipsade mig om att Della var till salu, och eftersom jag vet att hon har en jättekapacitet blev jag intresserad (trots att jag inte skulle köpa en till häst). Åkte och provred, hoppade lite lågt och löshoppade. Blev kär, och en vecka senare stod hon hemma hos mig, och det har jag ännu inte ångrat :D
Köpte 50%, uppfödaren äger de andra 50%, men hon är bara hemma hos mig, bara jag som rider/tar hand om henne.

Egna uppfödningar. Vi gjorde ett bra byte, 2 russ mot ett diplomsto. 2 av hennes avkommor har jag kvar, och en av dom fick för förra året!

Jag Och min mamma plus min dåvarande tränare åkte till Danmark och kollade på tre C-ponnier, alla var skäckar :rofl: .
På det sista stoppet i Danmark hittade jag min drömponny :love: , Han var svart och vit maxad c-ponny, Han hade inte gjort så mycket innan , tävlat någon klubb tävling.
Han hade en speciell stil när han hoppade:smirk: .
Nu hoppar vi reg LB;) .

Den första skulle jag egentligen bara ha i tre månader och rida in, men hon blev kvar i två år, och sedan 3-4 år är hon min för alltid! :love: Det var stallägaren som kände uppfödaren och tipsade oss, hon är uppfödd i samma kommun som jag... :D

Den andra var på annons på equippa. Fick åka hela vägen till vellinge (en timmes bilfärd)
för att kolla på honom... :p

Den tredje från samma ägare som den andra, hon frågade om jag inte ville ha den! :o :D

De andra två jag rider, där ringde ägare/uppfödare mig! :) :bow:

Den ena hade jag spanat på sedan han var föl o "dregglat" över, han har en fantastisk stam! men det fanns varken tid, plats eller var läge att köpa tidigare. Men han var menad för mig, han stod till salu från han var föl tills förra året då han var 3, när jag då hade möjlighet att köpa gjorde jag det och han är den absolut bästa unghäst jag någonsin suttit på! :love:

Den andra vart min lite hastigt och lustigt, hjälpte en tjej att rida hennes tävlingshästar och jag fick rida numera min häst! Det var kärlek vid första ridturen! Jag hörde att det ryktades om att denna hästens ägare ville sälja hästen, så jag ringde upp ägren, frågade om hästen var till salu och det var den. Så 2 veckor senare besiktigas och röntgades hästen UA och affären blev klar! :love:

Och jag som egentligen skulle ta det lugnt ett tag....:angel: Tänk så lustigt det kan bli! :D

Min hitade jag genom att vi skulle hyra ponny. Vi åkte och kollade på lite olika ställen och provred. På stället som Copia fanns på provred jag 2 andra hästar också, och mamma gillade inte Copia (För snabb och för galen...) men jag älskade henne vid första ridturen! Jag åkte och provred henne en gång till en vecka senare och sedan var det klart att vi skulle hya henne! Efter att hon vart hos mig i 9 månader så har vi bestämt att köpa henne! I morgon så ska mamma och pappa åka ner till hennes förra stall och skriva på avtal och sedan så är hon min! Innan hon kom till mig så hade hon hoppats 70 cm på en clear round. Nu på lördag så ska jag starta henne LB (1 m)!! Det har gått så otroligt fort framåt! Så den hästen som mamma inte gillade alls från början älskar hon mer än något annat nu och vi ska köpa henne! Jag är överlycklig!!! Jag älskar min ponny mer än något annat här på jorden!!!

Vi hittade våran älskling i Tyskland , det är egentligen min hopptränare som äger men det är bara jag som sitter på den ..:smirk: Tur har jag väl för det för han hade litat lite mkt på dom i gamla stallet å låtit dom rida på han men man märker ju nu hur dom har ridigt han , inte så bra .. Tyvärr .. för det är en väldigt bra häst , gör vacker ! :P Lilla Simpan , så nu får man väl kanske önska att det blir ngt av skrutten :bow: :idea: :rofl:

Jag hittade min på ridskolan. Fast jag köpte inte direkt hästen som hopphäst utan dressyrhäst. Fick omvärdera mina önskemål när hästen visade sig vara bättre på hoppningen. Var ju ganska bra att man hade ridit hästen 1 år innan man köpte den. Började med att tävla 90 och nu ska vi hoppa 120 och 125 i helgen:) Jag tror att jag har gjort ett kap iaf.

Satte in en "köpes" annons här på bukefalos. fick ett svar, var inte riktigt vad jag hade tänkt mig, ville ha en lite mer rutinerade häst. men vi åkte o kollade. o jag blev kär :love: haha. idag kan jag inte förstå varför jag ville ha henne när jag ser filmerna från provridningen o löshoppningen (hon springer på sidan av hindren på löshoppningen och jag trillade av på provridningen). men det känndes rätt i magen ;) o idag är hon det bästa som finns!
Vi köpte henne av en som bor i Lundsberg (ni vet den där privatskolan där kungabarnen gick) men hon stod hos en fodervärd nån mil bort i Björneborg...alltså mitt ute i skogen ;)

Vi åkte till den lokala hästhandlaren, provred en tysk häst som såg trevlig ut och köpte den :D Det gick fort och var kanske inte det smartaste köpet, men det ordnade sig med Wille med. Underbarare häst får man leta efter!

Min tränare känner en i skåne som importerar hästar och ponnyer..o han hittade Claudia i ett stall i holland och tog med henne till skåne och ungefär 1 vecka senare stod hon hemma i stallet :banana:

-96 welshkorsning efter Vita Nova´s Hanassie som jag satsar på att rida LA på i höst

http://www.pixbox.se/pic_show_id8896659.html - Huvudet
http://www.pixbox.se/pic_show_id8029100.html - Efter dressyr i ridhuset
http://www.pixbox.se/pic_show_id8334012.html - Hoppar

Senast ändrad:

min förra häst hittade vi på annons på bukefalos, hon var endast riden 3 månader och vi skulle ner till skåne och kolla på häst, men så åkte vi förbi där den stog o kollade, blev såld:love:

min nuvarande häst hittade vi genom mammas kusins kontakter!;)

Min nuvarande såg jag på annons ett bra tag, men tänkte att jag inte orkar åka till skåne för att titta på en häst. Men så ringde en kompis en dag och övertygade mig om att det här var Hästen med stort H, och jag borde köpa osett. Sagt och gjort, han besiktigades och ställdes på lastbil. Jag tror det tog åtta dagar att få hem honom efter första samtalet.
Mycket spänning har det varit med att köpa osett, men jag hade inte kunnat få en bättre häst! Han är allt jag någonsin önskat mig, och kanske till och med lite till! Och tur var det att jag inte provred, för då tror jag inte att jag köpt honom. :smirk:

Nicke
Nickefinthopp_edit.jpg

Jag ber tusen gånger om ursäkt för den enorma bilden, men nu har jag försökt göra den mindre i en halvtimme, och allting är bara cp! :mad:

hittade min på annonsdirekt och vi åkte å kollade och jag fastnade direkt ;)

10971692.jpg

Liknande trådar

O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 025
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar