Var hittade ni eran hopphäst?

Sv: Var hittade ni eran hopphäst?

Jag köpte (köpte & köpte, det var mamma;)) min nuvarande D-ponny i Sverige från några vänner till min familj. Hon kommer från Belgien & har varit i Sverige i snart 1 år :) Hoppar 130 cm stillastående & har enorm arbetsvilja, 6 år är hon. Tanken är att vi tillsammans ska gå dem stora klasserna :)

Hehe jag fick min häst av min faster som skulle flytta till kungsbacka:D

Jag blev av med min C-ponny och letade häst ett tag och en dag så skulle mamma hämta upp mig från skolan, efter att hon vart i Björke och skott en häst (hon är hovslagare). När jag hoppat in i bilen så sa hon att nu var det bråttom för vi skulle bara hem och byta om och sen skulle vi åka och titta på en häst.
Hon hade skott ponnyn i fråga ett tag och nu hade ägaren sagt att hon inte kunda ha kvar henne längre och eftersom mamma tyckta om hästen och den var/är trevlig så sa hon att vi skulle komma och prova. Jag älskade hästen på en gång och två dagar senare hämtade vi henne för att ha henne på prov i 2 veckor. Två veckor senare köpte vi henne. Så jag fick henne på ganska mycket tur!:):):love:

Det har faktiskt varit blandat, antingen via annons ur t ex Ridsport eller tips från tränaren, kontakter mm.

Pollan jag har nu har jag inte köpt, har fått låna henne av en av min pappas bekanta. Himla tur för jag har inte dom pengarna att köpa en så dyr häst :p
Min förra tjej hittade jag på annons här på buke.. :) Hon var den första jag provred och föll för henne direkt. har lärt mig massor med henne. Saknar henne så =,(
Min första ponny, som jag äger än, fick vi kontakt med genom bekanta. Mina föräldrar kände doms om hade henne.. :)

Det var lite lustigt hur vi fick var ena valack..
Vi var på tävling nere i Tyskland, en av våra hästar skulle debutera 1.10, efter vår start kommer en man fram till oss, och frågar om vi vill köpa hans häst.. :eek:
Vi bara, men, vi har inte sett hästen ens...
Fint men kom med mig här då, sa han och gick bort till en STOR lastbil, bad en av sina skötare att lasta ut hästen. Ut kommer en stooor kolsvart vallack, inga tecken, man riktigt såg på honom, hehe här kommer jag flytta på er alla :p
Vi köpte honom då han hade gjort en fin start i 1.10 (unghäst)..
Efteråt frågade vi honom varför han kom fram och ville sälja hästen till oss, då sa han bara:
Därför att jag har ingen som kan matcha upp honom för de höga klasserna, jag hade kunnat låta er bara rida honom, men jag vill han ska vara i er äga. ;) Jag förväntar mig att se honom i de högsta klasserna snart, (blink)

Så gick det till när vi fick Aralion till stallet, han är e: Accord II-Landadel-Cor de le Bryére. Idag 8 år och har vinster upp till och med 1,45.. Han var 5-år när vi fick honom.. ;)

Senast ändrad av en moderator:

Den ena hade jag spanat på sedan han var föl o "dregglat" över, han har en fantastisk stam! men det fanns varken tid, plats eller var läge att köpa tidigare. Men han var menad för mig, han stod till salu från han var föl tills förra året då han var 3, när jag då hade möjlighet att köpa gjorde jag det och han är den absolut bästa unghäst jag någonsin suttit på! :love:

Den andra vart min lite hastigt och lustigt, hjälpte en tjej att rida hennes tävlingshästar och jag fick rida numera min häst! Det var kärlek vid första ridturen! Jag hörde att det ryktades om att denna hästens ägare ville sälja hästen, så jag ringde upp ägren, frågade om hästen var till salu och det var den. Så 2 veckor senare besiktigas och röntgades hästen UA och affären blev klar! :love:

Och jag som egentligen skulle ta det lugnt ett tag....:angel: Tänk så lustigt det kan bli! :D

Oh, vad kul att du fick honom :D
Har du ingen bilder?? Vad var det för stam på honom? :bow:

Jag hittade min häst på Stall Petter Pans stuteri. Bodde även i närheten och svarade på en annons i lokaltidningen. Åkte ut och tittade på hästen.... Första gången vi träffade henne stod hon uppbunden igången med vita benlindor. Hon var så otroligt vacker så jag blev helt förälskad, pappa med. Så hon blev min! :love:

Då var hon 4 och nu är hon 15 år! Fortfarande lika vacker, duktig och mysig!

:)

hittade annons i ridport på en annan häst som jag var och provred men det var ingen hit, sen var det någon som gnäggade när vi kom in i stallet...

Helt tvärtemot vad jag skulle ha för häst, hon var 3år riden i skritt/trav och inte inhoppad. Skulle egentligen leta dressyrhäst men nu har vi upptäckt att vi köpt en riktig hopphäst, även om hon är spansk och under 160.

Men så blev det iaf och tiden sen hon kom i höstas har varit den bästa i mitt liv, siktet ligger nu på 5åringarnas hoppning, jag lyckas alltid köpa kanonhopphästar så det är väl lika bra att sadla om nu.:bump:

Via internet, men ringde även runt till olika tävlingsryttare som tävlat ponnyn och sedan bestämde jag mig för att honom skulle jag ha :love:

Hittar mina genom mina ridtränare;) Dom har ett stort kontaktnät så dom vet vad pollarna finns;)Var uppe hoss Ingvarsson nyligen där jag hitta min nya D-ponny:love: Vi hitta vår c-ponny genom dom oxå, dom brukar hjäpa oss elever att hitta en så bra och passande häst som möjligt och dom brukar lyckas bra:banana:

Senast ändrad av en moderator:

hittade pållen hos grannen:p skulle ha min sommarhäst där, men när ja inte kunde hitta ngn bra så skulle hon ta hem sin från öland:D så nu har jag haft honom på foder i ca 1 år.

senaste hästen vi köpte (stor hästen) var väl egentligen lite tur.. det började med att mamma ringde på en annons i Ridsport till daniel Svensson som hade en häst till salu eller om han förmedlade den, kommer inte ihåg. hur som helst var den såld men han tipsade om en annan så han skulle ringa tillbaka. det visade sig att den oxå var såld (!) men han hade en kompis som skulle sälja 2 stycken i norrköping så han skulle följa med oss dit och kolla på de hästarna. kvällen innan ringer han och säger att den som han delar stall med har en häst till salu som han tyckte vi skulle prova. jag var den första som provade henne och vet inte om hon egentligen var till salu, dom hade nog inte riktigt bestämt sig. men hur som helst gick det jättebra och de ville att jag skulle ha henne och det ville jag med :D lilla sally :love:
letade stor häst en helg, sen hör man alla andra som letar i flera månader. provade dessa 2 i norrköping oxå sen 5 st i skåne dagen efter men sally var helt klart den jag gillade bäst!

*kl*

-04:an hittade jag genom att hennes halvbror var till salu inne på Equippa. Jag letade då efter en unghäst som skulle vara klar för utbildning när jag blivit över 18. hade igentligen tänkt köpa en 2 åring, men det blev en tanig och mobbad 1 åring:o men jag ångrar mig inte alls, hon är mitt hjärtegull:love:

-03 hittade jag i ridsport (eller mamma) åkte 50 mil för att kolla på henne. Red henne en gång och jag fastnade direkt för henne

-01 hittade jag genom en gamal bekant som har försäljningsstll. Det var egentligen inte meningen att jag skulle ha en häst till, men efter att ha fått informationen att man måste äga mer än 3 hästar i ett företag, annars räknas det som hobby. Så det blev lite av ett panikköp. Nu har det visat sig att hästen är en ängel och har förutsättningar utöver det vanliga.

Sen har jag en rolig sen min ponnytid, Jag hittade min andra ponny i skogen.:o Hon hade smitit ur hagen när ägaren var på semester:D Jag fick sedan köpa henne billigt då hon inte gick att lasta:rofl:

Jag köpte min häst nere i Tyskland, hos "Close Eyes" här på bukefalos :D
Ett kolsvart sto, med liten stjärn.
Black Day e: Escudo I-Capitol I-Cor de le Bryere

Bilder kommer strax :p

Min är ju både hopp o dressyrhäst. Hon är köpt genom kontakter kan man väll säga, köpte henne utav dom i stallet tidigare direkt importerad från Lettland, de hade i sin tur hittat henne genom en kontakt.

Det var lite lustigt hur vi fick var ena valack..
Vi var på tävling nere i Tyskland, en av våra hästar skulle debutera 1.10, efter vår start kommer en man fram till oss, och frågar om vi vill köpa hans häst.. :eek:
Vi bara, men, vi har inte sett hästen ens...
Fint men kom med mig här då, sa han och gick bort till en STOR lastbil, bad en av sina skötare att lasta ut hästen. Ut kommer en stooor kolsvart vallack, inga tecken, man riktigt såg på honom, hehe här kommer jag flytta på er alla :p
Vi köpte honom då han hade gjort en fin start i 1.10 (unghäst)..
Efteråt frågade vi honom varför han kom fram och ville sälja hästen till oss, då sa han bara:
Därför att jag har ingen som kan matcha upp honom för de höga klasserna, jag hade kunnat låta er bara rida honom, men jag vill han ska vara i er äga. ;) Jag förväntar mig att se honom i de högsta klasserna snart, (blink)

Så gick det till när vi fick Aralion till stallet, han är e: Accord II-Landadel-Cor de le Bryére. Idag 8 år och har vinster upp till och med 1,45.. Han var 5-år när vi fick honom.. ;)

Är du i Sverige nu? Letar ni svenska halvblod eller?
Allt ät väl med Kardon och oss, vi tränar och håller på :p'
Har ni fått fina föl iår?
(vet att detta inte hör till)

Liknande trådar

O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 025
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar