Var hittade ni eran hopphäst?

Sv: Var hittade ni eran hopphäst?

*kl*

Gammal tråd, men verkar ju iaf aktuell!

Då ska vi se:

nr. 1 - New Forest ponny (köptes 1996)
Annons i hästar till salu eller hästfynd

nr. 2 - Hbl-sto (köptes 2003)
Via kontakt

nr. 3 - Fbl-sto (köptes 2005)
Annons på annonsdirekt.se

nr. 4 - Hbl-sto (betalad 2005, född 2006)
Egenuppfödning

nr. 5 - Hbl-valack (köptes 2007)
Belgisk import som jag köpte av en förmedlare/hästhandlare här i Sverige. Blev rekommenderad denna säljare via en på min sambos jobb. Det blev köp eftersom jag tyckte om hästen, men jag förstår INTE hur de kunde rekommendera henne som en seriös försäljare!! Vanvårdade hovar var bara förnamnet!! Ingen som jag rekommenderar - precis!

*kl*

De hästar jag äger idag:

Första valacken, svenskt halblod, hittade jag på annons på annonsdirekt, åkte ner och tittade och provred. Gick väl sådär, men det var nånting som klickade och idag ångrar jag mig inte!

Andra killen, en nyimporterad tysk valack, fanns på ett svenskt försäljningsstall. Skulle titta på några olika hästar där och han och en annan var väl de jag var mest intresserade av.
Men när jag kom dit blev jag besviken, hästen hade väldigt trevlig uppsyn och var positiv och nyfiken men var ganska tunn, inte hull utan muskelmässigt, och såg väl sådär ut.
Tänkte först inte provrida honom, men efter att ridit de andra och ingen jag kännt wow för så red jag honom med och det kändes så rätt!
Funderade ändå en del men nej jag hade fastnat för den här killen.

jobbar på en ridskola som brukar köpa ridskolehästar från ett försäljningsstall i närheten. hade tagit bort min valack å gick å grunna på ny häst. min chef tog tag i letandet åt mig å ringde chefen på försäljningsstallet. fanns en 4-åring, sto, svart, 164 mkh å en jäkel på å hoppa. åkte dit men tyckte inte om hästen när hon blev visad. men när jag satt upp å red så blev jag kär direkt. tittade på hästen en gång till å slog sen till...enda hästen jag tittade på!!! :)

Liknande trådar

O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 025
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar